Gdybyście mieli wymienić najmniej wyróżniające się auta na polskich ulicach zapewne jednym z Waszych typów okazałaby się Škoda Fabia . Model niezwykle popularny od wielu generacji, który ginie w tłumie już w momencie wyjechania z salonu. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły…
To wersja Monte Carlo , która ma nieco nawiązywać do rajdowych tradycji czeskiej marki. Przynosi ona szereg zmian w stylistyce nadwozia i wnętrza, ale czy ten pakiet w połączeniu z dynamicznym silnikiem 1.2 TSI będzie w stanie wywołać uśmiech na ustach kierowcy? Przekonał się o tym Wiktor w kolejnym teście.
Technikalia
Serce: 1.2 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna DSG
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1197 cm3
Moc: 110 KM (80 kW) przy 4600 obr/min
Moment obrotowy: 175 Nm przy 1400-4000 obr/min
Do "setki": 9,4 s
Prędkość maksymalna: 196 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 5,8 / 4,1 / 4,7 l /100 km
7,5 / 5,0 / 6,2 l /100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 109 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 3992 mm
Szeroki? 1732 mm
Wysoki? 1452 mm
Rozstaw osi: 2455 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1154 kg
Ładowność: 455 kg
Bagażnik: 330 l
Średnica zawracania: 10 m
Pojemność baku: 45 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 40 380 PLN (1.0 MPI 60 KM Active)
Cena bazowa testowanej wersji: 62 850 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 73 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji (Monte Carlo)?
Zewnątrz
- Elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne
- Kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi
- Przednie światła przeciwmgielne
- Przyciemniane szyby
- Reflektory projektorowe ze światłami do jazdy dziennej
LED
- Spoiler tylny
- Wycieraczki przedniej szyby AERO z regulacją częstotliwości pracy
- Czarny dyfuzor przedni, tylny oraz nakładki na progi
Wewnątrz
- 2 siatki na bokach oparć foteli przednich
- Dach panoramiczny
- Elektrycznie sterowane szyby przednie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Haczyki na zakupy w przestrzeni bagażowej
- Kieszenie w tylnej części oparć foteli przednich
- Regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy
- Siedzisko tylnej kanapy niedzielone, oparcie składane i
dzielone
- Stylistyka wnętrza - Monte Carlo
- Uchwyt na kwity parkingowe
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy tylnej
- Ozdobne nakładki na pedały
- Pakiet Chrom (chromowane klamki wewnętrzne, ramki
bocznych nawiewów powietrza, przycisk dźwigni hamulca ręcznego oraz elementy kontrolne nawiewów powietrza)
- Panel instrumentów - Monte Carlo
- Przednie fotele sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami
- Trójramienna skórzana sportowa kierownica z elementami
chromowanymi, dekorem Piano Black oraz ozdobnym
czerwonym obszyciem (z małym pakietem skórzanym)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ACS – system pokolizyjny
- ESP z ABS, MSR, ASR, EDL, HBA
- Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- HHC - System wspomagania ruszania pod wzniesienia
- Immobiliser
- Kurtyny powietrzne
- MULTICOLLISION BRAKE- hamulec antykolozyjny
- Ogranicznik prędkości
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu
- TPM - system kontroli ciśnienia w oponach
- XDS + - rozbudowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- Zdalnie sterowany centralny zamek (2 składane kluczyki)
- Zestaw naprawczy do kół
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja manualna
- Komputer pokładowy
- Konsola centralna z gniazdkiem 12V
- Radio Swing (kolorowy ekran dotykowy 5”, AM/FM, RDS
FM, wejście SD, USB, AUX-in)
- Skoda Surround: 2 dodatkowe głośniki z tyłu
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
Wewnątrz
- Podłokietnik przedni (+ 500 zł)
- Elektrycznie sterowane szyby tylne (+ 800 zł)
- Trójramienna skórzana sportowa kierownica wielofunkcyjna (radio + telefon) Monte Carlo z elementami chromowanymi, dekorem Piano Black i ozdobnym czerwonym obszyciem (+ 600 zł)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Sportowe zawieszenie (+ 550 zł)
- Zapasowe koło stalowe dojazdowe (+ 350 zł)
- Alarm ze zdalnie sterowanym centralnym zamkiem (2 składane kluczyki) i funkcją SAFE (+ 950zł)
- Tempomat (+ 650 zł)
Elektronika i bajery
- Radio Bolero dla Dachu panoramicznego (kolorowy ekran dotykowy 6,5", Bluetooth, Car Menu, RDS FM, MP3, WMA, wejście SD, USB z łącznością z Apple, obsługa telefonu poprzez ekran radia, Škoda Surround, 2 dodatkowe głośniki z tyłu) (+1050 zł)
- Funkcja SMART LINK (+ 650 zł)
- Maxi-DOT (+ 750 zł)
- Pakiet Komfort (Radio SWING + Bluetooth, Czujniki parkowaniaz tyłu, ASY LIGHT ASSISTANT - czujnik zmierzchu, Klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC) (+2250 zł)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 595 km
Tagi: 1.2 , 1.2 tsi , 2016 , benzyna , dsg , fabia , fabia mc , monte carlo , skoda , skoda-test , Test , wideo
Odgrzewam kotleta, bo artykuł już trochę czasu “wisi” ale szukałem w opisie jakiej wielkości są koła i opony, mam dylemat czy są to 16stki czy 17stki
215/40 R17 🙂