Elektryczna rewolucja ma się coraz lepiej, ale grono sceptyków wciąż pozostaje dominujące. Wśród argumentów przeciwko temu rodzajowi napędu bardzo często wymienia się niezadowalający zasięg. Wygląda na to, że w Renault odrobiono lekcje i w przypadku nowego ZOE poważnie zajęto się tą sprawą.
Auto elektryczne to jednak sporo innych wyjątkowych cech, które składają się na bardzo interesującą wizję motoryzacji. Pytanie brzmi: jak ta perspektywa ma się do motoryzacyjnych standardów, do których jesteśmy przyzwyczajeni? Nad sensem zakupu Renault ZOE w najnowszym teście zastanawiał się Wiktor.
Technikalia
Serce: | R90 Z.E. 40 41 kWh - elektryczny |
Skrzynia biegów: | zautomatyzowana CVT, pojedyncze przełożenie |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | - |
Pojemność: | - |
Moc: | 92 KM (68 kW) przy 3 000 - 11 300 obr./min |
Moment obrotowy: | 220 Nm przy 250 - 2 500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 135 km/h |
Sprint 0-100km/h | 13,5 s |
Pobór energii elektrycznej: | 133 Wh/km |
Zasięg (dane producenta): | 200 - 403 km (w zależności od trybu jazdy, pory roku i rozmiaru kół) |
Wydychanie CO2 | 0 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/bębnowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/Oś sprężysta |
Rozmiar opon | 195/55 R16 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata; dożywotnia gwarancja na sprawność baterii w wypadku najmu akumulatora trakcyjnego |
Jak duże?
Długi? | 4084 mm |
Szeroki? | 1730 mm |
Wysoki? | 1562 mm |
Rozstaw osi: | 2588 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1555 kg |
Ładowność: | 411 kg |
Bagażnik: | 338 l |
Średnica zawracania: | 10,56 m |
Pojemność baterii: | 41 kWh, 12 modułów/192 ogniwa |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 121 900 PLN (R90 22kWh ZOE) |
Cena bazowa (najem baterii): | 89 900 PLN (R90 22kWh ZOE) + 309 - 549 PLN/miesiąc (w zależności od rocznego przebiegu) |
Cena testowanej wersji: | 139 900 PLN |
Cena testowanej wersji (najem baterii): | 107 900 PLN + 349 - 549 PLN/miesiąc (w zależności od rocznego przebiegu) |
Cena testowanego egzemplarza: | 149 280 PLN |
Cena testowanego egzemplarza (najem baterii): | 117 280 PLN + 349 - 549 PLN/miesiąc (w zależności od rocznego przebiegu) |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Zewnętrzne trójkątne klamki drzwi tylnych w kolorze czarnym matowym (z ozdobnym odciskiem linii papilarnych) - Obudowa lusterek bocznych w kolorze czarnym matowym - Stalowe obręcze kół 15", wzór Arobase - Światła do jazdy dziennej LED - Elektrycznie regulowane lusterka boczne, podgrzewane - Gniazdo ładowania z przodu auta (pokrywa ładowania pod logo Renault) - Układ ładowania Caméléon™ do ładowania akumulatora trakcyjnego z różnych typów terminali dostosowując się do maksymalnej dostępnej ich mocy (prądu jedno- lub trójfazowego, do 43 kW) | - Klimatyzacja automatyczna - Elektrycznie regulowane szyby przednie - Karta Renault sterująca zamkiem centralnym - Kierownica z regulacją wysokości i głębokości - Fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami - 2 zagłówki na tylnych bocznych siedzeniach z możliwością regulacji wysokości - Przednie 3-punktowe pasy bezpieczeństwa regulowane na wysokość z napinaczami - Tylne pasy bezpieczeństwa: 3-punktowe z ogranicznikiem napięcia - System mocowania fotelików dla dzieci Isofix na bocznych tylnych siedzeniach i miejscu pasażera z przodu - Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy - System wstępnego ogrzewania / schładzania powietrza we wnętrzu - Przewód do ładowania (6,5 m) do Wallboxów i publicznych terminali ładowania wraz z torbą Z.E | - Range Optimizer: pompa ciepła, układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania nowej generacji oraz opony MICHELIN ENERGY™ E-V - Przycisk trybu ekologicznej jazdy „ECO” - ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania - Elektroniczny korektor siły hamowania (EBD) - System dynamicznej kontroli toru jazdy ESC - System wspomagania przy ruszaniu pod górę - Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera) - Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową - Ogranicznik - regulator prędkości - System dźwiękowy ostrzegający pieszych Z.E. Voice - System kontroli ciśnienia w oponach - Zestaw do naprawy uszkodzenia opony |
- Dotykowy ekran pojemnościowy 7" - Mapa Europy - wersja podstawowa - Zintegrowany wskaźnik ekonomicznej jazdy, wskaźnik naładowania akumulatora i licznik przebiegu - Kolorowy ekran TFT z komputerem pokładowym i wskaźnikiem stylu jazdy - My Z.E. Connect: aplikacja na smartfon lub komputer dająca dostęp do zdalnej informacji w czasie rzeczywistym o stanie naładowania akumulatora trakcyjnego (na okres 36-miesięcy) |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne, podgrzewane - Czujnik światła i deszczu - Obudowa lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni - Oznakowanie ZE: chromowane oznakowanie Z.E. 40 z tyłu na klapie bagażnika | - Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą - Tapicerka materiałowa czarna z ciemnym oznaczeniem Z.E. - Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem po stronie kierowcy i pasażera | - Pakiet City (P2): system wspomagania parkowania tyłem, wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości z czujnikiem deszczu, automatycznie włączane światła mijania |
Z.E. Live, Bluetooth®, 6 głośników, Tuner FM, gniazda USB/jack, dostęp do usług on-line - My Z.E. Inter@ctive: aplikacja na smartfon lub komputer umożliwiająca zdalne sterowanie ładowaniem akumulatora trakcyjnego i wstępną klimatyzacją (na okres 12 mies.) | - System wspomagania parkowania tyłem z kamerą cofania - Instalacja do montażu alarmu (alarm dostępny w akcesoriach) - Zamek centralny z blokadą antywłamaniową - Fotele przednie podgrzewane - Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17", wzór Tech Run (niedostępne opony MICHELIN ENERGY™ E-V) - Mapa Europy - wersja rozszerzona - Flexi Charger - przewód do ładowania okazjonalnego z domowego gniazda 230V (6,5 m) - instalacja do montażu systemu car sharing - Pakiet Look Niebieski (P3): wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze niebieskim (ozdobna listwa deski rozdzielczej, obwódka nawiewów, głośników i wstawka w dolnej części skrzyni biegów) oraz tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z odcieniem niebieskiego w centralnej części siedzeń - Lakier metalizowany |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1078 km |
Tagi: 2017, auto elektryczne, auto elektryczne opinia, auto elektryczne w polsce, elektromobilność, elektryk, elektryk - czy warto kupić, elektryk test, film, intens, Renault, renault elektryczne, renault zoe, renault zoe elektryk, renault zoe kalkulacja, renault zoe opinia, renault zoe prezentacja, renault zoe review, renault zoe test, samochód elektryczny test, Test, wideo, z.e., z.e.40, ze40, zoe, zoe ze40