Elektryfikacja w świecie motoryzacji nabiera rozpędu, ale co ciekawe dotychczas nie zapukała do drzwi ważnego segmentu. Chodzi tu o flagowe limuzyny segmentu premium.
Aktualnie za wielką wodą rozpycha się Lucid Air, natomiast w Europie pierwszy jest Mercedes-Benz ze swoim modelem EQS. To nie byle jaki prekursor, bo stylistycznie przypomina jednego z concept carów z pierwszej dekady XXI wieku, zaś za sprawą niezwykle wydajnego układu napędowego jest jednym z ciekawszych elektryków na rynku. Do tego zapewnia niebywały komfort – jak zresztą na auto z literką „S” od Mercedesa przystało. O wszystkich niuansach nowej konstrukcji producenta ze Stuttgartu, jego niewątpliwych zaletach, ale i też wadach (w tym jednej związanej z kontem bankowym) opowiada Marcin.

Technikalia
| Serce: | 2 silniki synchroniczne prod. Valeo Siemens |
| Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa |
| Napęd: | 4MATIC na wszystkie koła |
| Pojemność baterii: | 107,8 kWh |
| Moc: | 385 kW (523 KM) |
| Moment obrotowy: | 855 Nm |
| Prędkość maksymalna: | 210 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 4,3 s |
| Pobór energii elektrycznej, zasięg WLTP (dane producenta): | 187 Wh/km, 662km (cykl mieszany) |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | Multilink |
| Rozmiar opon | 265/40 R21 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata/100 000 km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat; na baterie: 8 lat |
Jak duże?
| Długi? | 5216 mm |
| Szeroki? | 1926 mm |
| Wysoki? | 1512 mm |
| Rozstaw osi: | 3210 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 2510 kg |
| Ładowność: | 540 kg |
| Bagażnik: | 610 l |
| Średnica zawracania: | 11,9 m (bez osi skrętnej) / 10,9 m (testowany egzemplarz z osią skrętną 10 st.) |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 453 300 PLN (EQS 350) |
| Cena testowanej wersji: | 621 300 PLN (EQS 580 4MATIC) |
| Cena testowanego egzemplarza: | 750 900 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 239 km |