Tu nie ma mowy o żadnej przesadzie. Przed nami prawdziwy symbol motoryzacji, legenda i auto ukrywające się pod logo znanym nawet tym największym samochodowym laikom. Nareszcie w Europie, nareszcie w Project Automotive – Ford Mustang GT .
To wszystko brzmi trochę jak spełnienie dziecięcych marzeń – Ford w końcu pojawia się ze swoim chyba najsłynniejszym modelem także w Polsce. Oczekiwania są gigantyczne, choć znaków zapytania jest niemal równie wiele. Czy jeden z najważniejszych bohaterów motoryzacyjnej popkultury spełnia pokładane w nim nadzieje? Szczęśliwcem, który miał okazję to dla Was sprawdzić, jest Maciek.
>
Technikalia
Serce: 5.0 Ti-VCT V8 - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-biegowa
Napęd: na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: V8
Pojemność: 4951 cm3
Moc: 421 KM (310 kW) przy 6500 obr./min
Moment obrotowy: 530 Nm przy 4250 obr./min
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Sprint 0-100km/h: 4,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 18,6 / 8,2 / 12,0 l/100km
25,0 / 12,0 / 15,9 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 281 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny MacPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon: przód: 255/40 R19, tył: 275/40 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 2 lata
Jak duże?
Długi? 4784 mm
Szeroki? 1916 mm
Wysoki? 1381 mm
Rozstaw osi: 2720 mm
Ile drzwi? 2
Ile miejsc? 4
Ciężki? 1734 kg
Ładowność: 353 kg
Bagażnik: 408 l
Średnica zawracania: 12,2 m
Pojemność baku: 61 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 162 000 PLN (2.3 EcoBoost)
Cena testowanej wersji: 192 000 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 210 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory ksenonowe z manualną regulacją poziomu świecenia
- Reflektory automatyczne - włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła
- Światła do jazdy dziennej zintegrowane ze światłami przeciwmgielnymi
- Tylny zderzak z dyfuzorem lakierowanym w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne - sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia,
ze zintegrowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże, z projekcją logo ‚Mustang’
- Układ wydechowy - 2 końcówki ze stali nierdzewnej
Wewnątrz
- Manetki na kierownicy do zmiany biegów
- Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą
- Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
- Nakładki na progi przednich drzwi z podświetlanym napisem ‚Mustang’ (w wybranym kolorze)
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
- Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia (w wybranym kolorze)
- Welurowe dywaniki podłogowe z przodu
- Przednie fotele - elektryczna regulacja położenia w 6. kierunkach
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z układem kontroli trakcji (TA)
zawiera układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA)
- Układ ułatwiajacy ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
- Poduszki powietrzne - czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, kolanowa dla kierowcy
- Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
- Ford Active Glove Box - system aktywnej ochrony kolan pasażera siedzącego z przodu
- Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
- Drive mode - wybór trybu napędu: normalny, sportowy, na tor, śnieg/mokra nawierzchnia
- Track Apps - informacja na wyświetlaczu między zegarami o: sile odśrodkowej w zakręcie, czasie przyspieszenia, drodze hamowania
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Tempomat
Elektronika i bajery
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z DAB+ i Ford SYNC 3 (IEVAL)
zawiera: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8”, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem w
języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 9 głośników, gniazda: 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
- Ford KeyFree - system centralnego zamka z kluczem elektronicznym i przyciskiem rozrusznika Ford Power
- Ford MyKey® - z możliwością deaktywacji Track Apps
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Układ wydechowy - 2 końcówki z wykończeniem chromowanym
- Podwójne pasy wzdłuż nadwozia z folii transparentnej, z czarnym nadrukiem gradientowym i efektem przejść tonalnych
- Górna i dolna krata wlotu powietrza w stylizacji GT
Wewnątrz
- Przednie fotele - podgrzewane i wentylowane
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania z tyłu
- Line lock - system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych).
- Launch control - program maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego.
Elektronika i bajery
- System nawigacji satelitarnej CD/SD z DAB+ i Ford SYNC 3 (HKCAB)
zawiera: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8”, TMC, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem
w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, system nagłośnienia ‚Shaker TM Pro’ (12 głośników wysokiej jakości, w tym
subwoofer; wzmacniacz 390W), gniazda: 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe
i komunikaty głosowe nawigacji w języku polskim
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1177 km
Tagi: 2017 , automat , coupe , fastback , film , ford , Ford , ford polska , gt , mustang , mustang gt , sync3 , Test , v8 , wideo