Kolejne spotkanie z Fordem Kugą pokazało nam, jak bardzo odbiór danego modelu zależy od… opon. Po poprzednim teście byliśmy zdania, że właściwości jezdne spadły tu na dalszy plan, ale test wariantu Graphite Tech Edition pokazuje, że byliśmy w błędzie. To auto nadal prowadzi się jak na Forda przystało.
Co poza tym? Tym razem jeździmy wersją doładowywaną z gniazdka o sporej mocy systemowej 225 KM. Ma to jednak swoją cenę… Kugę w pięciu testowych punktach przedstawia Marcin.
Technikalia
| Serce: | benzynowy, wolnossący + motor elektryczny |
| Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 2488 cm3 |
| Moc (systemowa): | 225 KM (165 kW) |
| Moment obrotowy: | b.d. |
| Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 9,2 s |
| Spalanie (dane producenta): | 1,4 l/100 km średnie |
| Wydychanie CO2 | 32 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 245/45 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4626 mm |
| Szeroki? | 1883 mm |
| Wysoki? | 1666 mm |
| Rozstaw osi: | 2710 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1844 kg |
| Ładowność: | 476 kg |
| Bagażnik: | 441 l |
| Średnica zawracania: | 11,38 m |
| Pojemność baku: | 45 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 155 710 PLN (1.5 EcoBoost Titanium) |
| Cena testowanej wersji: | 211 890 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | ok. 260 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 463 km |














































