Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid 225 KM Graphite Tech Edition – test

Kolejne spotkanie z Fordem Kugą pokazało nam, jak bardzo odbiór danego modelu zależy od… opon. Po poprzednim teście byliśmy zdania, że właściwości jezdne spadły tu na dalszy plan, ale test wariantu Graphite Tech Edition pokazuje, że byliśmy w błędzie. To auto nadal prowadzi się jak na Forda przystało.

Co poza tym? Tym razem jeździmy wersją doładowywaną z gniazdka o sporej mocy systemowej 225 KM. Ma to jednak swoją cenę… Kugę w pięciu testowych punktach przedstawia Marcin.

 



Technikalia

Serce:benzynowy, wolnossący + motor elektryczny
Skrzynia biegów:e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2488 cm3
Moc (systemowa):225 KM (165 kW)
Moment obrotowy:b.d.
Prędkość maksymalna:200 km/h
Sprint 0-100km/h9,2 s
Spalanie (dane producenta):
1,4 l/100 km
średnie
Wydychanie CO232 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon245/45 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4626 mm
Szeroki?1883 mm
Wysoki?1666 mm
Rozstaw osi:2710 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1844 kg
Ładowność:476 kg
Bagażnik:441 l
Średnica zawracania:11,38 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:155 710 PLN (1.5 EcoBoost Titanium)
Cena testowanej wersji:211 890 PLN
Cena testowanego egzemplarza:ok. 260 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?463 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.