Kolejnym autem wziętym pod lupę przez naszą redakcję jest Dacia Duster . Egzemplarz ciekawy, gdyż pochodzący z inspirowanej lotnictwem serii Blackstorm . Pod maską diesel 1.5 dCi. Wyposażenie? Jak na ten model – niemal kompletne. Co warte odnotowania, rumuński SUV był dziesiątym najchętniej kupowanym autem w Polsce w 2014 roku.
Jakie odnaleźliśmy w nim wady i zalety? Zapraszamy na film, w którym o Dacii Duster Blackstorm opowiada Maciek.
Nudne technikalia
Serce: 1.5 dCi
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Napęd: cztery łapy
Liczba cylindrów: 4
Pojemność: 1461 cm3
Moc: 110 KM (81 kW), przy 4000 obr./min
Moment: 240 Nm przy 1750 obr./min
Kiedy się szafa zamyka?: 168 km/h
Sprint 0-100km/h 12,5 s
Spalanie
(dane producenta - miasto/trasa/średnie) 5.5 / 4.5 / 4.8
Wydychanie CO2 135 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) typu McPherson/wielowahaczowe
Rozmiar opon 215/65 R16
Gwarancja mechaniczna: 3 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 6 lat
Jak duże?
Długi: 4315 mm
Szeroki: 1822 mm
Wysoki: 1690 mm
Rozstaw osi: 2673 mm
Ile drzwi?: 5
Ile miejsc?: 5
Ciężkie to?: 1280 kg
A dużo wejdzie?: 555 kg
No to dużo wejdzie czy nie?: 408 l
Średnica zawracania: 10,44 m
Pojemność baku: 50 l
A ile to kosztuje?
Wersja goła: 39 900 PLN
Cena bazowa naszego egzemplarza: 54 400 PLN (wersja Blackstorm)
Testowany egzemplarz: 76 450 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Zderzaki i zewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
- Lusterka boczne regulowane ręcznie w kolorze czarnym
- Stalowe obręcze kół 16’’ z kołpakami centralnymi
Wewnątrz
- Tylna kanapa składana, niedzielona
Bezpieczeństwo i technika
- ABS + układ wspomagania nagłego hamowania
- System kontroli toru jazdy ESP
- Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
- Czołowa poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
- Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące głowę i klatkę piersiowa
- Sygnalizacja niezapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
Układ kierowniczy i mechanika
- Wspomaganie układu kierowniczego
- Tylna wycieraczka z automatyczną aktywacją
- Podgrzewana tylna szyba
- Reflektory z podwójnym układem optycznym ze światłami dziennymi DRL
- Wskaźnik zmiany biegów
- Tryb ECO
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- PAKIET LOOK (osłony podwozia i listwy progowe w kolorze matowego chromu, dwukolorowe relingi dachowe, przyciemniane szyby tylne, chromowana końcówka rury wydechowej, obręcze kół ze stopu metali lekkich 16")
- Lusterka boczne w kolorze żółtym
- Ozdobne naklejki z logotypem wyskościomierza w kolorze żółtym
- Lakier metalizowany 1900 zł
Wewnątrz
- Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą
- Tylna kanapa składana; oparcie dzielone 1/3-2/3
- Koło zapasowe
- Fotel kierowcy, pasy przednie i kolumna kierownicy regulowana na wysokość
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System kontroli jazdy ESC
- Światła przeciwmgłowe
Elektronika i bajery
- Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
- Klimatyzacja manualna
- Komputer pokładowy
- Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy, szyby tylne elektryczne
- Elektrycznie regulowane lusterka boczne
- System wspomagania parkowania tyłem 650 zł
- MEDIA NAV (system multimedialny z 7" ekranem dotykowym zawierający nawigację, radioodtwarzacz, Bluetooth®, wejście USB/jack z pilotem przy kierownicy) 950 zł
- Mapa Europy - wersja rozszerzona 400zł
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1154 km
Tagi: Dacia , dacia , duster , Test , wideo