W ostatnim czasie rzeczą równie pewną co śmierć i podatki jest Dacia Duster na pierwszym miejscu listy sprzedaży nowych aut w Polsce. Druga generacja SUVa rumuńskiej marki momentalnie stała się bestsellerem, co nie powinno być wielkim zaskoczeniem – to budżetowy SUV.
Tyle, że mówiąc „budżetowy” mamy na myśli trochę co innego niż przy okazji pierwszej generacji Dustera. To już nie spartańskie auto przekonujące do siebie głównie metką z ceną, a model o wiele bardziej dopracowany i od początku sprawiający wrażenie dużo bardziej wysublimowanego. O tym jak ewoluował najpopularniejszy dziś model Dacii opowie Marcin w teście SUVa z wysokoprężnym 1.5 i napędem na obie osie.
Technikalia
| Serce: | 1.5 dCi - wysokoprężny, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
| Napęd: | na obie osie |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1461 cm3 |
| Moc: | 110 KM (81kW) przy 4000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 260 Nm przy 1750 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 190 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 12,5 s |
| Spalanie (dane producenta): | 4,2 / 3,4 / 3,7 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2: | 95 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/bębnowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon: | 215/60 R17 |
| Gwarancja: | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4341 mm |
| Szeroki? | 1802 mm |
| Wysoki? | 1626 mm |
| Rozstaw osi: | 2674 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1320 kg |
| Ładowność: | 544 kg |
| Bagażnik: | 445 l |
| Średnica zawracania: | 10,1 m |
| Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 39 900 PLN (Access SCe 115 S&S) |
| Cena testowanej wersji: | 75 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | Około 84 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1820 km |














































