Kolejny segment pada ofiarą wszechobecnych crossoverów. Dziś minivany mają wyjątkowo trudne zadanie – muszą być nie tylko zdroworozsądkowe, ale też mieć w sobie odrobinę charakteru. Temu wyzwaniu próbuje sprostać Citroen C4 Picasso.
Kto inny, jak nie Francuzi, mógłby stworzyć auto rodzinne z nutką awangardy? W naszym teście najnowsza odmiana po drobnej modernizacji, z trzycylindrowcem pod maską. Opowiada o niej Janek.
Technikalia
| Serce: | 1.2 PureTech 130 KM - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | EAT6 - automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1199 cm3 |
| Moc: | 130 KM (95 kW) przy 5500 obr./min |
| Moment obrotowy: | 230 Nm przy 1750 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 204 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 10,2 s |
| Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 6,4 / 4,4 / 5,1 l/100 km 8,0 / 6,2 / 7,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 115 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | typu MacPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 205/55 R17 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
| Długi? | 4428 mm |
| Szeroki? | 1826 mm |
| Wysoki? | 1610 mm |
| Rozstaw osi: | 2785 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1280 kg |
| Ładowność: | 625 kg |
| Bagażnik: | 537 l |
| Średnica zawracania: | 10 m |
| Pojemność baku: | 57 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 71 990 zł (Live, 1.2 PureTech 110 S&S) |
| Cena testowanej wersji: | 91 990 zł (More Life, 1.2 PureTech 130 S&S EAT6) |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 106 000 zł |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1043 km |












