Audi A3 można “przyrządzić” na wiele sposobów. Począwszy od wyboru nadwozia, przez jednostki napędowe i szerokie spektrum opcji. Która odmiana jest najciekawsza? Wielu wskaże na wersję RS3, ale co powiecie na coś z innej beczki?
Audi nie pozostaje obojętne na motoryzacyjne trendy i w swoim kompaktowym modelu także proponuje napęd hybrydowy. A3 w wariancie e-tron łączy w sobie nie tylko moc silnika spalinowego i elektrycznego, ale także wiele innych interesujących cech, z którymi mieliśmy okazję się zapoznać. Za udostępnienie auta do testu dziękujemy dealerowi Audi Krotoski-Cichy z Łodzi.
Technikalia
Serce: | hybryda plug-in: 1.4 TFSI - benzynowy, turbodoładowany + silnik elektryczny |
Skrzynia biegów: | 7-stopniowa, automatyczna S-tronic |
Napęd: | na przód |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1395 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW), przy 5000-6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 250 Nm przy 1500-3500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 222 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7,6 s |
Spalanie (dane producenta): | - / - / 1,6 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 36 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny MacPhersona/amortyzatory teleskopowe |
Rozmiar opon | 205/55 R16 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata, perforacyjna: 3 lata, na lakier: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4313mm |
Szeroki? | 1785 mm |
Wysoki? | 1426 mm |
Rozstaw osi: | 2637 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1615 kg |
Ładowność: | 435 kg |
Bagażnik: | 280/1120 l |
Średnica zawracania: | 10 m |
Pojemność baku: | 40 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 170 100 PLN (Sportback e-tron) |
Testowany egzemplarz: | 208 770 PLN |
Tagi: 1.4 tfsi, 2017, A3, audi, audi a3, audi-test, e-tron, etron, film, pierwszy kontakt, sportback, Test, wideo