Śmiało można powiedzieć, że testowana w zeszłym roku Alfa Romeo Giulia nas zachwyciła. A jak będzie z większym Stelvio?
Pierwsze wrażenie jest równie dobre. Tylko spójrzcie – auto, które niedawno przeszło delikatny facelifting, jest już na rynku od 6 lat i ciągle wygląda świetnie. Czy to najładniejszy SUV? Zaryzykujemy stwierdzenie, że obok Porsche Macana – tak. Dobrych wieści jest więcej, bo o ile we wspomnianej Giulii pod maską pracował silnik diesla, tak tutaj mamy 280-konną benzynę. O pełnych odczuciach w najnowszym filmie opowiada Maciek.
Technikalia
| Serce: | 2.0 GME Turbo 280 KM - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | 8-stopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na cztery koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1995 cm3 |
| Moc: | 280 KM (206 kW) przy 5250 obr./min |
| Moment obrotowy: | 400 Nm przy 2250 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 230 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 5,7 s |
| Spalanie (dane producenta): | 8,7 l/100km średnie |
| Wydychanie CO2 | 196 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | podwójny wahacz poprzeczny/ niezależne wielodrążkowe (Alfa Link) |
| Rozmiar opon | 225/40 R21 |
| Gwarancja | mechaniczna: 5 lat/200 000 km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 8 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4687 mm |
| Szeroki? | 1903 mm |
| Wysoki? | 1671 mm |
| Rozstaw osi: | 2818 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1660 kg |
| Ładowność: | 640 kg |
| Bagażnik: | 525 l |
| Średnica zawracania: | 11,7 m |
| Pojemność baku: | 64 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 239 000 PLN (2.0 200 KM AT Q4 Super) |
| Cena testowanej wersji: | 280 000 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | ok. 320 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1721 km |


































