Jeszcze więcej C02? Przekonamy się wraz z premierą odmłodzonego Golfa.
Volkswagen nie ma ostatnio szczęścia. Cały czas czkawką producentowi z Wolfsburga odbija się afera dieselgate, auta nie sprzedają się tak dobrze jak zakładano, a wciąż otwarta zdaje się być sprawa kolejnych kar jakie mają być nałożone na niemiecki koncern. Czy remedium na problemy okażą się nowe jednostki silnikowe? Czas pokaże, jednak już teraz mamy garstkę informacji na ich temat. Będą to motory o pojemności 1,5 litra; zarówno benzynowy jak i diesel, odpowiednio zastępujące w gamie 1.4 TSI oraz 1.6 TDI. Według źródeł oba silniki mają być droższe w produkcji od oferowanych teraz, jednak w zamian odwdzięczą się większą oszczędnością oraz mają mieć system odłączania cylindrów przy niskim obciążeniu.
Oba silniki zadebiutują wraz ze zmodernizowanym Golfem i wejdą do sprzedaży prawdopodobnie już na początku przyszłego roku. Będą oferowane także w Seatach, Audi oraz Skodach.
Tagi: 1.5, dieselgate, golf, TDI, TSI, volkswagen, vw