Porsche zaprezentowało oficjalnie produkcyjną wersję Panamery w nadwoziu… hatchback, kombi? Poznajcie Panamerę Sport Turismo.
Zdaje się, że konstruktorzy Porsche chcą jak najdalej odejść od nazwania nowego nadwozia Panamery jako “kombi”. W oficjalnej informacji prasowej nigdzie nie padło takie określenie, jednakże ze względu na kształt nadwozia wniosek nasuwa się jeden – tak, to Panamera w nadwoziu kombi. Bagażnik wizualnie nie sprawia wrażenia szczególnie większego. Wersje z napędem konwencjonalnym pomieszczą 520 litrów bagażu, podczas gdy w wersji z napędem hybrydowym przestrzeń ta spanie o około 100 litrów. Panamera Sport Turismo jest określana przez Porsche jako auto dla 4+1 osób. Bądźmy jednak szczerzy, piąte miejsce wygląda na wybitnie niewygodne, z tego też względu zapewne Porsche Panamerę Sport Turismo będzie oferować także w wersji tylko czteroosobowej. Nie należy spodziewać się, aby nowa wersja była przestronniejsza w środku, ponieważ rozstaw osi nie zmienił się.
Ciekawostką, na którą także sam producent zwraca uwagę, jest aktywny spojler na tylnej klapie, który posiada kilka funkcji. Poza zwiększeniem docisku tylnej osi (50 kg) w czasie jazdy ma on także za zadanie redukować hałas opływającego samochód powietrza w wersji z panoramicznym dachem. Automatycznie wysuwa się on przy prędkości 170 km/h (w trybie sportowym już przy 90 km/h) i jest on podobnie jak w standardowej Panamerze trzyczęściowy.
Panamera Sport Turismo będzie oferowana w następujących wersjach:
– 4 Sport Turismo (330 KM).
– 4 E-Hybrid Sport Turismo (462 KM).
– 4S Sport Turismo (440 KM).
– 4S Diesel Sport Turismo (422 KM).
– Turbo Sport Turismo (550 KM).
Samochód trafi oficjalnie do salonów w październiku, natomiast swoją premierę będzie mieć już podczas targów w Genewie.
Tagi: Genewa17, kombi, panamera, panamera sport turismo, panamera turbo, porsche, sport turismo, turbo