Z końcem czerwca Peugeot czasowo zaprzestanie wytwarzania sportowej odmiany modelu 308. Wszystko przez… normy emisji spalin.
Już niedługo obowiązującą normą pomiaru emisji spalin stanie się standard WLPT (światowy zharmonizowany standard pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin). Efektem wprowadzanych zmian stają się problemy producentów samochodów. Nowy standard ma dawać bardziej miarodajne pomiary spalania silników, będzie przeprowadzany nie tylko w laboratoriach, ale też na drogach. Po Audi, BMW i Porsche kolejnym producentem, który napotkał barierę nie do przejścia jest Peugeot.
308 GTi przestanie być produkowany z końcem czerwca, ponownie samochody mają zacząć zjeżdżać z linii produkcyjnej w październiku. Wszystko spowodowane jest tym, że wyposażony w silnik 1.6 THP hothatch nie przeszedł pomyślnie testów emisji spalin. Blamaż francuzów ma zostać naprawiony poprzez dodanie do układu wydechowego pojazdu odpowiednich filtrów. Prawdopodobnie zmianom ulegnie także oprogramowanie silnika i skrzyni biegów. Peugeot obiecuje, że 308 GTi powróci z nienaruszoną normami ekologicznymi stajnią 270 koni mechanicznych pod maską.
Samochód będzie zatem jedną z gwiazd nadchodzących targów w Paryżu, gdzie na stoisku obok dwukolorowego hothatcha pojawią się także model 508 w odmianie kombi oraz nowa generacja crossovera 2008.
Tagi: 308 gti, emisja spalin, hothatch, normy emisji spalin, peugeot, peugeot 308, peugeot 308 gti, pożegnanie, produkcja, rynek, wltp, wstrzymanie produkcji