Volvo zaprezentowało kolejną, trzecią generację modelu S60, niedługo po tym, gdy poznaliśmy praktyczniejszą wersję – V60.
S60 dość mocno przypomina większe S90 – skupimy się więc na różnicach między tymi autami. Zacznijmy od przodu, gdzie pozioma linia “świateł Thora” w S60 wychodzi delikatnie poza obszar, gdzie się kończy w większym modelu. Grill jest czarny, a nie chromowany, inny jest również przedni zderzak. Z boku w S90 widzimy na dole drzwi chromowaną listwę, w S60 jej nie uświadczymy – podobnie rzecz ma się z obramówkami okien. W S60 miejsce na tablicę rejestracyjną powędrowało na klapę bagażnika – inaczej niż w S90, gdzie przewidziano ją na zderzaku. Tył mniejszego modelu wydaje się bardziej masywny, ale design nowego S60 zdecydowanie może się podobać. To istotna cecha, bo auto konkuruje z takimi wyjadaczami jak Audi A4, Mercedes klasy C, czy BMW serii 3.
Na pokładzie S60 znajdziemy dziewięciocalowy ekran dotykowy, z łącznością Apple Car Play i Android Auto. Nowe Volvo jest wyposażone w wysokiej jakości system audio Bowers & Wilkins. O bezpieczeństwo w trakcie jazdy będzie zaś dbać między innymi ostrzeżenie o przekroczeniu pasa ruchu, czy aktywny tempomat. Wnętrze nowego Volvo wygląda podobnie do innych modeli tej marki.
Nowe Volvo S60 jest pierwszym samochodem tej marki, w którym nie dostaniemy silników Diesla pod maską. Potencjalni kupujący będą mieli do wyboru T5 o mocy 250 KM, 310-konne T6 oraz hybrydowe T8 o mocy 390 KM, bądź 415-konną wersję Polestar. W tej ostatniej modyfikacjom objęto również zawieszenie, układ napędowy, inny kształt felg, czy złote zaciski hamulcowe.
Nowe egzemplarze Volvo S60 zaczną zjeżdżać z taśmy produkcyjnej 27 sierpnia. Ceny w USA zaczynają się od 35 800 dolarów, czekamy wciąż na wycenę na polskim rynku.
Tagi: 2018 volvo s60, 2019 volvo s60, 2019 volvo s60 premiera, galeria, hybrid, informacje, nowe volvo s60, plug-in, polestar, premiera, s60, s60 t5, s60 t8, v60, volvo, volvo s60, volvo s60 zdjęcia, zdjęcia