Suzuki ujawniło terenowe Jimny najpierw na oficjalnych zdjęciach, a dopiero później poznaliśmy wszystkie techniczne informacje o pojeździe. Oto szczegóły.
Nadwozie modelu jest bardzo kwadratowe – na próżno szukać tu obłych kształtów. Zderzaki są wykonane z plastiku, co dodatkowo podkreśla terenowy charakter auta. Przód wyróżnia się okrągłymi lampami oraz grillem podobnym do tego, jaki możemy spotkać w Jeepie. Linię boczną urozmaica delikatne przetłoczenie przecinające drzwi. Z tyłu znajdziemy koło dojazdowe oraz klapę bagażnika otwierającą się na bok. Ciekawym zabiegiem stylistycznym jest umieszczenie lamp na zderzaku.
Sympatyczny SUV otrzyma nowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy, zastępując starą jednostkę o pojemności 1,3 litra. Japoński producent twierdzi, że zapewnia wyższy poziom momentu obrotowego praktycznie w całym zakresie, a w szczególnie przy niskich obrotach, co ma szczególnie przydać się w terenie. Pomimo zwiększonej pojemności nowy silnik jest o 15 procent lżejszy od swojego poprzednika i znacznie bardziej wydajny.
Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,462 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym wytwarza 100 KM przy 6000 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 130 Nm osiąga przy 4000 obr./min. Będzie on łączony w standardzie z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów ze zoptymalizowanymi przełożeniami dla nowego silnika, zapewniając lepszą oszczędność paliwa i bezpośrednie odczucia podczas zmiany przełożeń. Dzięki nowej dźwigni i mocowaniu zredukowane mają być wibracje w kabinie. Dostępna będzie także czterobiegowa automatyczna przekładnia z poprawionym schematem zmiany biegów.
Moc dostarczana jest na wszystkie cztery koła dzięki systemowi Allgrip Pro AWD Suzuki, który został zaprojektowany jako “przeznaczony dla profesjonalistów”. Jest to system 4WD z przekładnią o niskim zasięgu i trzema trybami jazdy – 2H (2WD – wysoki bieg), 4H (4WD -wysoki bieg) i 4L (4WD -niski bieg), łatwo przełączalne przez dźwignię zmiany biegów bezpośrednio połączoną z przekładnią. Napęd na wszystkie koła jest obsługiwany przez układ kontroli trakcji LSD, który w razie potrzeby przykłada siłę hamowania do koła poślizgowego.
Oczywiście nowy Jimny wciąż oparte jest na konstrukcji ramowej, ale wyposażono je w dodatkowe elementy zawieszenia, które zwiększają sztywność. Zmiany w układzie tylnej osi umożliwiają zaś uzyskanie imponującego kąta podejścia wynoszącego 37 stopni, kąta pochylenia ramp wynoszącego 28 stopni i kąta zjazdu na poziomie 49 stopni.
Tagi: 2018 suzuki jimny, 4wd, 4x4, allgrip, great news, jimny, jimny dane techniczne, jimny premiera, jimny szczegóły, jimny zdjęcia, nowe suzuki jimny, off-road, suzuki, suzuki jimny, suzuki jimny 2018, suzuki polska