Według doniesień mediów zza naszej wschodniej granicy jeszcze tego lata rosyjska marka zakończy produkcję swojego niegdyś flagowego modelu.
W lipcu fabryka w Togliatti zakończy produkcję modelu Priora, oferowanego w Rosji od ponad 10 lat – donoszą rosyjskie portale motoryzacyjne. Łada zaprezentowała Priorę w 2003 roku, w produkcji model jest zaś od 11 lat. W momencie premiery i na początku produkcji auto było uznawane za flagowy model w gamie Łady. Z czasem jednak jego rola zmieniła się. Obecnie Priora jest samochodem o charakterze budżetowym, pomimo licznych modernizacji. Wpływ na taki obrót spraw ma z jednej strony przestarzała konstrukcja (Priora bazuje na produkowanym od 1995 roku modelu 110) oraz spadek zainteresowania klientów. Następcą Priory jest model Vesta, który w Rosji sprzedaje się natomiast świetnie.
Samochód w swojej historii oferowany był w aż czterech wersjach nadwozia, jako: hatchback, sedan, kombi oraz coupe. Pod maską pracował silnik 1.6, który w zależności od wersji miał moc od 81 do 125 koni mechanicznych. Samochód miał w swojej karierze także sportowy epizod. Priora brała udział w wyścigach z serii WTCC, napędzał ją wtedy silnik Opla o mocy 280 koni mechanicznych. Kierowcy ścigający się rosyjskimi autami nie osiągnęli jednak żadnych sukcesów.
Tagi: 110, dinozaury motorzacji, koniec produkcji, pożegnanie, Priora, Rosja, rynek, Łada, Łada 110, Łada Priora