Nowe wcielenie Corvette jest przełomowe pod wieloma względami, ale na szczęście nie pod względem silnika!
To już ósma generacja Corvette, samochodu, który od pierwszej generacji ma swoje charakterystyczne cechy, których dziedzictwo z powodzeniem przekazywane było przez ponad 50 lat historii modelu. Każda generacja Corvette była jednak autem typu GT. Nowa generacja zrywa z tym i po raz pierwszy w historii modelu będzie mieć silnik umieszczony centralnie!
Na szczęście, choć układ napędowy nabrał cech supersamochodów rodem z Europy, nie zmienił swojego serca. Jest nim oczywiście wolnossące V8, silnik LT2 generuje 490 koni mechanicznych i 630 Nm momentu obrotowego. Dzięki pakietowi Z51 Performance Package samochód może mieć moc większą o 5 koni mechanicznych i 7 Nm momentu obrotowego. Cała moc na asfalt zostanie przeniesiona za pomocą skrzyni automatycznej – to również nowość, ponieważ do tej pory Corvette zawsze dostępna była także z przekładnią manualną.
Dzięki niskiej masie wynoszącej nieco ponad 1500 kilogramów oraz dużej mocy samochód ma być bardzo szybki. Chociaż na pierwszy rzut oka moc nie obiecuje osiągów porównywanych z europejskimi konstrukcjami z choćby Włoch, to Corvette ma przyspieszać do 60 mil na godzinę (96 km/h) w czasie poniżej 3 sekund! To imponujący wynik, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że poprzedni model w najmocniejszej odmianie generującej moc ponad 700 koni mechanicznych potrzebował na to 2,85 sekundy.
Wnętrze Corvette będzie nowoczesne i eleganckie. Po raz pierwszy także samochód będzie dostępny z kierownicą po prawej stronie. Miejsce klasycznych zegarów zajmie we wnętrzu ekran o rozmiarze 12 cali, centralnym punktem skierowanej ku kierowcy deski rozdzielczej będzie natomiast kolejny ekran. Chociaż nie znamy jego rozmiaru, to producent obiecuje, że będzie on wyświetlał obraz w bardzo wysokiej rozdzielczości. Poza tym na pokładzie samochodu znajdą się takie udogodnienia jak ładowarka indykcyjna, podgrzewana kierownica czy system nagłośnienia BOSE.
Pomimo fantastycznych osiągów Corvette można nazwać budżetowym superautem. Cena bazowej wersji na rodzimym rynku nie ma przekroczyć granicy 60 000 Dolarów amerykańskich.
Tagi: c8, c8 stingray, Chevrolet, chevrolet corvette, chevrolet corvette c8, corvette, corvette c8, corvette c8 stingray, stingray