Jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów sportowych wjeżdża właśnie na rynek. To Alpine A110, którego pierwsza seria – Premiere Edition – została całkowicie wyprzedana.
Edycja specjalna na sam początek produkcji modelu powstanie w liczbie 1955 egzemplarzy. To bezpośrednie nawiązanie do roku, w którym otwarto fabrykę marki w Dieppe. W latach 1955 – 1995 powstało w niej 26 666 aut ze znaczkiem Alpine.
Tym najbardziej znanym był model A110, którego rajdowa wersja kilkukrotnie triumfowała w rundach WRC. Powstały na bazie Renault 8 model uchodzi za jeden z najbardziej udanych pojazdów sportowych lat ’60.
Nowe wcielenie A110 pod wieloma względami nawiązuje do dziedzictwa marki. Konstruktorzy postawili przede wszystkim na jak najniższą masę: ta wynosi zaledwie 1080 kg. Za napęd odpowiada jednostka 1.8 turbo, która pojawi się również w najnowszym Renault Megane RS. Motor ma moc 250 KM, legitymuje się też niezłym momentem obrotowym na poziomie 320 Nm. W efekcie przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 4,5 sekundy. Z kolei sam układ pojazdu – silnik zamontowany centralnie i napęd na tylną oś – wpływa na zachowanie niemal idealnego rozkładu masy w stosunku 44-56 (przód-tył).
Wersję premierową wyceniono na 256 000 zł i wiemy już, że nad Wisłą sprzedano 15 modeli w tej specyfikacji. Niebawem do oferty dołączą regularne odmiany – Pure i Legende, a ich cena ma również oscylować w okolicach 250 000 zł.
To o 10 000 zł więcej niż bazowy Porsche 718 Cayman, ale taniej o 18 000 zł od Alfy Romeo 4C. Właśnie te trzy auta będą bezpośrednimi konkurentami – głównie ze względu na centralne umiejscowienie silnika. Warto dodać, że 4C jest lżejsze od Alpine o blisko 200 kg, z kolei Porsche z masą na poziomie 1365 kg to w tym towarzystwie prawdziwy „tłuścioch”. Cayman ma jednak aż 300-konny silnik (więcej o 60 KM od Alfy Romeo i o 50 KM od Alpine).
Przedstawicielem marki w Polsce jest salon Alpine-Katowice należący do Grupy Pietrzak. To jak na razie jedyny punkt w kraju, w którym można zamówić A110. Roczna produkcja francuskiego sportowca będzie ograniczona do 3000 sztuk. Plotki mówią, że w przygotowaniu jest też 300-konna wersja A110 Sport.
Tagi: a110, alpine, alpine a110, alpine a110 cena, alpine a110 cena w PL, alpine a110 cena w Polsce, alpine a110 dane techniczne, alpine a110 masa, alpine a110 premiera, alpine a110 rywale, alpine a110 w Polsce, alpine dieppe, ceny w Polsce, coupe, megane rs, niska masa, powrót alpine, premiera, renault alpine