MENU

Z archiwum prototypów #3 – Cadillac Sixteen

Z archiwum prototypów #4 – Volkswagen Golf GTI W12-650

9 kwietnia 2017 Blogi, Great news! Autor:

Raport szpiegowski #3: pracowity Aston Martin, Porsche i Bentley

Po krótkiej przerwie wracamy z kolejnym odcinkiem raportu szpiegowskiego. Chwila nieuwagi i można przegapić sporo ciekawych kąsków, ale na szczęście “szpiedzy” mają się na baczności.

Wiosna za oknem, więc pojawi się także jej więcej na naszych zdjęciach. Choć zimna Arktyka pozostanie wciąż jednym z ulubionym miejsc testujących prototypy, to zamaskowane auta zaczynają panować już na Nurburgringu. I to niekoniecznie takie, które mają służyć do jazdy po torze…


Bentley Continental Flying Spur

Co? Nowy model
Kiedy? 2018
O czym się mówi? Kamuflaż to nie jedyny związek z Panamerą

Producenci lubią stosować takie zmyłki. Choć można pomyśleć, że to muł testowy jakiejś wersji nowej Panamery, to prawda jest taka, że to tak naprawdę prototyp Bentleya Continentala Flying Spur. Taki rodzaj kamuflażu wydaje się być jednak nieprzypadkowy, bo nowy model będzie sporo dzielił z Porsche. Od tej samej płyty podłogowej, poprzez gamę silnikową (z W12 z Bentaygi na czele), aż poprzez – być może – sylwetkę. Jest szansa, że nowy Flying Spur będzie bliżej modnego czterodrzwiowego coupe, niż eleganckiej limuzyny, choć oczywiście trudno na razie mówić o stylistyce. Zanosi się też na efektywną dietę odchudzającą.

2019-bentley-flying-spur-spy-photo (1)
2019-bentley-flying-spur-spy-photo (2) 2019-bentley-flying-spur-spy-photo

zdjęcia: motor1.com

Corvette ZR1

Co? Najmocniejsza Corvette w historii
Kiedy? niedługo
O czym się mówi? Prawdziwa torowa zabawka

To miejsce to oczywiście tor Laguna Seca, a konkretnie słynny “korkociąg”. W takim otoczeniu Corvette ZR1 wygląda jak u siebie w domu – pasuje idealnie. ZR1 to zresztą oznaczenie, które powinno zwracać uwagę każdego zorientowanego fana motoryzacji. Kojarzyć musi się przede wszystkim z duuużą mocą, a tu ma jej być jeszcze więcej niż dotychczas. Podwójnie doładowane V8 ma generować nawet 700-750 KM, a w utrzymaniu auta w ryzach ma pomóc aktywna aerodynamika.

Rolls Royce Cullinan

Co? Pierwszy SUV Rolls Royce’a
Kiedy? 2017/2018
O czym się mówi? Na bogato

Choć wielu nadal nie będzie mogło tego przełknąć to Rolls Royce jest w zaawansowanych pracach nad pierwszym SUVem w historii marki. To wszystko było oczywiście do przewidzenia, a i sama stylistyka modelu nie będzie zaskakująca. Po pierwsze – będzie to naprawdę spore auto, co najmniej tak długie jak Wraith. Po drugie – będzie wyglądać tak jak się tego spodziewamy, czyli konserwatywnie – coś a’la Phantom na szczudłach. Po trzecie – będzie luksusowo, ale chyba o tym nie trzeba wspominać. Powiązania z flagową limuzyną marki dotyczyć będą też spraw technologicznych – nowej płyty podłogowej i podrasowanego silnika V12.

2019-rolls-royce-cullinan-spy-photo (1) 2019-rolls-royce-cullinan-spy-photo

Audi Q8

Co? Nowy flagowy SUV Audi
Kiedy? 2018
O czym się mówi? Pozycjonowanie wyżej od Q7

To kolejne auto, które dopiero co oglądaliśmy na targach w Genewie w formie efektownego prototypu. Jak widać po raz kolejny droga z salonów prowadzi prosto na drogi dalekiej północy, a chwilę potem trafia też na Nurburgring. Auto ma być swego rodzaju odpowiedzią na BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe, choć nie będzie aż tak bardzo przekonywać nas, że mamy do czynienia z coupe. Owszem, dach będzie dynamiczniej schodził ku tyłowi, a auto będzie szersze od Q7, ale ostateczny design może być dość zachowawczy, jak na Audi przystało. Ciekawiej ma być za to pod względem technologii, co zapowiadał już prototyp. Audi twierdzi też, że może to być najbardziej luksusowe auto w ofercie marki i nie wyklucza się także odmiany RS.

audi-q8-spied-at-the-nurburgring aaudi-q8-spied-at-the-nurburgring
zdjęcia: motor1.com

Cadillac XT4

Co? Niewielki crossover
Kiedy? 2018
O czym się mówi? Próba podjęcia rywalizacji w Europie

Dotychczas większość informacji na temat Cadillaców pomijaliśmy jako dotyczące głównie rynku amerykańskiego, ale według zapowiedzi marka szykuje ofensywę w Europie. Skoro ofensywa to crossover, skoro w Europie to… mniejszy niż zwykle (czyli choćby XT5). W ofercie też opcje z napędem na przednią oś, dwulitrowe i półtoralitrowe benzyniaki, a nawet diesel o pojemności ledwie 1,6 litra – przypominamy, że mowa o amerykańskim aucie. Choć BMW X1 czy Audi Q3 nie wydają się być specjalnie przerażone perspektywą nowego konkurenta to chyba lepiej późno, niż wcale.

2019-cadillac-xt4-spy-photo (1)
2019-cadillac-xt4-spy-photo 2019-cadillac-xt4-spy-photo (2)

zdjęcia: motor1.com

BMW Z5

Co? Nowy roadster
Kiedy? 2017/2018
O czym się mówi? Bliźniaki Toyoty i BMW

Co prawda alians Toyoty z BMW w teorii nie brzmi jakoś spektakularnie to zanosi się na pierwsze naprawdę ciekawe efekty tej współpracy. O tym, że do gamy japońskiej marki wróci Supra pisaliśmy ostatnio, pora bliżej przyjrzeć się bliźniaczej propozycji BMW. Od Toyoty różnić będzie się zasadniczo – to roadster, nie coupe. Poza tym oczywiście spodziewać się możemy charakterystycznych elementów designerskich dla bawarskiej firmy, choć póki co wszystko pozostaje pod solidnym kamuflażem. Zła wiadomość – nie będzie wersji M. Za to hybrydowa technologia Toyoty może odpowiadać za zastrzyk mocy w topowej wersji. Warto też zauważyć, że następca Z4 będzie znów dostępny z materiałowym dachem.

2018-bmw-z5-spy-photo (1) 2018-bmw-z5-spy-photo

zdjęcia: motor1.com

Aston Martin DB11 Volante

Co? Otwarta wersja DB11
Kiedy? Genewa 2018
O czym się mówi? Zamiast kamuflażu… reklama

Całkiem sprytnie to sobie wymyślili, ale z drugiej strony wszystko jest bardzo logiczne. Jak wygląda DB11 – wszyscy wiemy, można było go zobaczyć nawet na tegorocznym Motor Show. Wersja Volante to tak naprawdę coupe z obciętym dachem, więc nie będzie tu żadnej stylistycznej niespodzianki. Nie ma sensu bawić się kotka i myszkę wymyślając maskowania, a w zamian można zrobić sobie ciekawą reklamę. I tak na boku prototypu upolowanego na Nurburgringu widzimy zapowiedź premiery auta wiosną 2018 r. i linka do newslettera marki. Choć może się wydawać, że auto jest niemal gotowe to jednak widać, że technologiczne przygotowania DB11 Volante dopiero się rozpoczęły.

spy-photos-aston-martin-db11-volante_1 spy-photos-aston-martin-db11-volante_3 spy-photos-aston-martin-db11-volante_5 spy-photos-aston-martin-db11-volante_7 spy-photos-aston-martin-db11-volante_10

zdjęcia: autoevolution.com

Ferrari 488

Co? Tak naprawdę nie wiadomo
Kiedy? Brak danych
O czym się mówi? Wyczekiwane Dino bądź… hybryda

Wystarczy okleić Ferrari 458 w maskowania i przejechać się nim po okolicy lubianej przez testerów, by wywołać niezły popłoch w motoryzacyjnych mediach. Coś jest na rzeczy, ale ile portali, tyle teorii… Oczywiste jest, że mimo nadwozia znanego z modelu 458 testowana jest jakaś wersja Ferrari 488, choć jedna z ciekawszych opcji to jeszcze inny model – powrót długo oczekiwanego Dino, “baby Ferrari”. Miałoby ono najprawdopodobniej zastąpić Californię T i być zasilane turbodoładowanym V6 znanym chociażby z Giulii Quadrifoglio.
Inna wersja, chyba bardziej prawdopodobna, to testy wyszukanego napędu dla następcy modelu 488. Pewnie będzie to technologia hybrydowa, choć dużo bardziej wyrafinowana niż w pozostałych autach, mocno bazująca na systemie KERS – coś w stylu mini LaFerrari. Pozostaje nam jednak zakończyć słowami “pożyjemy, zobaczymy”.

ferrari-488-spy-shots ferrari-488-spy-shots (2) ferrari-488-spy-shots (1)

zdjęcia: motor1.com

Hyundai Kona

Co? Crossover segmentu B
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Rywal dla Nissana Juke’a

W poprzednim odcinku pisaliśmy o Kii Stonic, pora na brata bliźniaka od Hyundaia. I tak jak w przypadku tamtego auta pisaliśmy, że sporo wspólnego będzie mieć ono z małą Rio, tak samo tutaj możemy napisać o silnych związkach z Hyundaiem i20. Uwagę zwracają podwójne światła z przodu i choć auto ma odebrać sporo klientów Nissanowi Juke’owi to raczej nie zanosi się na tak kontrowersyjny design. Najbardziej emocjonującą rzeczą w nowym crossoverze może być jego nazwa, bo Kona dzieli ją z pewnym urokliwym miejscem na Hawajach.

hyundai-kona-spy-pics hyundai-kona-spy-pics (1) hyundai-kona-spy-pics (2) hyundai-kona-spy-pics (3) hyundai-kona-spy-pics (4)

zdjęcia: motor1.com

Aston Martin DB11

Co? Nowa wersja DB11
Kiedy? Brak danych
O czym się mówi? Albo mocniejsze V12, albo słabsze V8

O ile w przypadku Volante, o którym pisaliśmy wyżej, sprawa była aż nadto przejrzysta, to tu mamy mały orzech do zgryzienia. Upolowano DB11 z wyraźnie zmienionymi zderzakami, większymi, bardziej agresywnymi wlotami powietrza, co może sugerować mocniejszy silnik pod maską. Ostrzejsza wersja z zastrzykiem mocy dla silnika V12 jest jak najbardziej prawdopodobna, ale musimy pamiętać, że Aston już dawno zapowiadał wprowadzenie DB11 w wersji light. Tu pod maską znaleźć ma się V8 rodem z Mercedesów-AMG, o trochę mniejszej mocy niż standardowy model… skąd więc bardziej rasowa stylistyka? Cierpliwie czekamy na więcej wieści.

2018-aston-martin-db11-unidentified-coupe-spy-photo 2018-aston-martin-db11-unidentified-coupe-spy-photo (1) 2018-aston-martin-db11-unidentified-coupe-spy-photo (2) 2018-aston-martin-db11-unidentified-coupe-spy-photo (3) 2018-aston-martin-db11-unidentified-coupe-spy-photo (4)

zdjęcia: motor1.com

Infiniti QX50

Co? Nowa generacja
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Prawie taki jak concept

Infiniti radzi sobie coraz lepiej, czego efekty widać także na polskich drogach. Ofertę marki rozszerzy niedługo nowy SUV wielkości Volvo XC60 czy BMW X3 i choć taki model widniał w portfolio marki, to nowa odmiana zapowiada inny, dużo bardziej konkurencyjny wizerunek. Pod maską ma znaleźć się także bardzo zmyślny dwulitrowy silnik benzynowy VC-Turbo o mocy 268 KM napędzający wszystkie koła za pośrednictwem automatu. Do tego zestaw systemów bezpieczeństwa znanych z najnowszego Q50 i mamy materiał na ciekawego gracza w segmencie premium.

2018-infiniti-qx50-spy-photo 2018-infiniti-qx50-spy-photo (1) 2018-infiniti-qx50-spy-photo (2) 2018-infiniti-qx50-spy-photo (3) 2018-infiniti-qx50-spy-photo (4)

zdjęcia: motor1.com

Porsche 911 GT2

Co? Nowy model
Kiedy? 2017
O czym się mówi? Najmocniejsze 911 w historii

Porsche ma sporo roboty. Mimo, że jeszcze nie zakończyło prezentacji poliftingowych odmian 911 991, to już testuje model 992. Ale zanim zobaczymy zupełnie nowe 911 pora na jeszcze kilka dobrych wiadomości. Szykuje się najmocniejszy model w historii o mocy około 650 KM, a spekuluje się jeszcze o wersji GT2 RS (być może to właśnie ją widzimy na zdjęciach). Wydaje się, że tutaj bliżej jest do stricte torowego 911 RSR niż przyziemnej Carrery, co świadczy o tym, że to naprawdę mocny zawodnik. Nurburgring zdecydowanie pasuje do tego wielkiego skrzydła.

2018-porsche-911-gt2-spy-photo (1) 2018-porsche-911-gt2-spy-photo (2) 2018-porsche-911-gt2-spy-photo (3) 2018-porsche-911-gt2-spy-photo

zdjęcia: motor1.com

Bentley Continental GT

Co? Nowy model
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Będzie sporo z EXP 10 Speed 6 Concept

Choć nietrudno rozpoznać co to za auto to tak naprawdę nie wiemy, jak dokładnie z zewnątrz zmieni się nowy Continental GT. Mówi się, że efektowne prototypy znajdą swoje odzwierciedlenie w modelach produkcyjnych i może to dotyczyć nie tylko stylistyki. O ile na początku Bentley pokaże to auto z nowym W12 znanym z Bentaygi, to później dorzuci rozsądniejsze V8, a nawet… hybrydę. Zanosi się też na sporą dietę odchudzającą – nawet Bentleyowi nie przystoi ważyć dziś ponad 2,5 tony, zwłaszcza, że pod ręką jest lekka platforma MSB z nowej Panamery.

2018-bentley-continental-gt-spy-photo 2018-bentley-continental-gt-spy-photo (1) 2018-bentley-continental-gt-spy-photo (2) 2018-bentley-continental-gt-spy-photo (3) 2018-bentley-continental-gt-spy-photo (4)

zdjęcia: motor1.com

Audi RS4

Co? Nowy model
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Te same podzespoły co w RS5

Audi nie jest mistrzem niespodzianek i nie szykuje dla nas tutaj wielkich zaskoczeń. Skoro niedawno poznaliśmy nowe A4 i A5, a przed chwilą RS5, to teraz pora na odświeżenie RS4. Tu także nie ma co spodziewać się stylistycznych fajerwerków, choć już widać ostrzejszy rysy niż w standardowym Audi. Spójrzcie chociażby na ten wydech! O osiągi też nie powinniśmy się specjalnie martwić, choć pod maską pojawi się tylko 2,9-litrowe V6, które w RS5 generuje 450 KM. Jak to brzmi? Sami sprawdźcie.

2018-audi-rs4-avant-spy-photo (1) 2018-audi-rs4-avant-spy-photo (2) 2018-audi-rs4-avant-spy-photo (3) 2018-audi-rs4-avant-spy-photo

zdjęcia: motor1.com

Lamborghini Huracan Performante Spyder

Co? Otwarta wersja szybkiego Huracana
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Będzie bardzo szybko

Naturalna kolej rzeczy – szeroka publiczność ujrzała pełnokrwiste coupe, wokół którego sporo było emocji związanych z rekordem na Nurburgringu, teraz czas na wersję, w której te wrażenia będą jeszcze bardziej spotęgowane poprzez otwierany dach. W zasadzie kamuflaż jest tu zbędny, bo skoro wiemy jak wygląda “cywilny” Huracan Spyder, a także jak prezentuje się wzmocnione Performante, to wystarczy wszystko sobie połączyć i mamy nowe Lamborghini. I niespodzianką nie będzie także to, że auto będzie zapewne prezentować się zjawiskowo.

2018-lamborghini-huracan-performante-spyder-spy-photo 2018-lamborghini-huracan-performante-spyder-spy-photo (1) 2018-lamborghini-huracan-performante-spyder-spy-photo (2)

zdjęcia: motor1.com

Nissan Leaf

Co? Nowa generacja
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Niemal podwojony zasięg

Leaf do tej pory dość znacząco odbiegał stylistyką od innych modeli Nissana – miał się wyróżniać nie tylko napędem. Teraz będzie nieco mniej ekstrawagancko i już teraz widać designerskie powiązania z choćby Micrą, co nas cieszy. Oczywiście, kamuflażu jest wciąż sporo, więc porozmawiajmy o tym, co w autach elektrycznych dużo ważniejsze – napędzie. Tu istotną zmianą ma być zwiększenie pojemności baterii do 60 kWh, co oznacza zasięg na poziomie 320 kilometrów. Z nowym Leafem ściśle powiązany ma być także następca Renault Zoe.

2018-nissan-leaf-spy-photo 2018-nissan-leaf-spy-photo (4) 2018-nissan-leaf-spy-photo (3) 2018-nissan-leaf-spy-photo (2) 2018-nissan-leaf-spy-photo (1)

zdjęcia: motor1.com

BMW serii 8

Co? Powrót kultowej “ósemki”
Kiedy? Brak danych
O czym się mówi? Najciekawszy model BMW

Nie oszukujmy się – i8 nie jest raczej tym, co zaspokoi nasze myśli o możliwym powrocie BMW serii 8. Wygląda na to, że niemal kultowy model znów pojawi się na drogach – wszystko po to, by pomieszać szyki Mercedesowi i jego S-klasie coupe. Auto ma sylwetkę klasycznego coupe, co może sugerować, że mamy do czynienia z BMW 6, ale proporcje i skala jest tu nieco inna. To będzie bardzo efektowne auto, które ma w sobie łączyć elegancję ze sportowym sznytem. Spodziewamy się też nieco bardziej bezkompromisowej wersji M8, choć na początek dostaniemy pięć wersji silnikowych – 825, 830, 850, 860 i M850. Takie jakiś czas temu zarejestrowano w urzędzie patentowym.

bmw-m8-spy-shots bmw-m8-spy-shots (2) bmw-m8-spy-shots (3) bmw-m8-spy-shots

zdjęcia: motor1.com

Porsche 911 GT3 RS

Co? Facelifting
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Czy będzie manual?

Myśleliście, że to koniec nowych 911 na dziś? Nic bardziej mylnego. Została nam jeszcze truskawka wisienka na torcie – najmocniejszy model z silnikiem wolnossącym. Na pewno będzie więcej mocy niż w 500-konnym GT3 (pewnie około 520 KM), a by to osiągnąć Porsche prawdopodobnie rozwierci swojego boxera do pojemności 4,2 litra. Pozostaje jeszcze kwestia przeniesienia napędu – obecność manualnej skrzyni w nowym GT3 rozbudziła nasze apetyty, ale z racji tego, że GT3 RS to stricte torowa zabawka, gdzie liczą się ułamki sekundy i efektywne wykorzystanie swoich możliwości, może się okazać iż pozostaniemy jedynie przy przekładni PDK.

porsche-911-gt3-rs-refresh-spy-pics porsche-911-gt3-rs-refresh-spy-pics (1) porsche-911-gt3-rs-refresh-spy-pics (2) porsche-911-gt3-rs-refresh-spy-pics (3) porsche-911-gt3-rs-refresh-spy-pics (4)

zdjęcia: motor1.com

Aston Martin V8 Vantage

Co? Nowa generacja
Kiedy? 2017
O czym się mówi? Baby DB11

Aston też nie próżnuje i z rozpędu moglibyśmy napisać, że to już trzecia odmiana DB11 w tym odcinku… To oczywiście inny model, ale trzeba przyznać, że podobieństwo do większego brata będzie uderzające. Ma ono sięgać także spraw technologicznych takich jak płyta podłogowa (Vantage będzie jednak krótszy), czy silnik. Bazowo będzie to mercedesowskie V8 o nieznanej wciąż mocy, później, w V12 Vantage, ta sama jednostka co w DB11. A skoro większy model też ma być dostępny z ośmiocylindrowcem to gdzie różnica? Trzeba będzie jej upatrywać w charakterach obu aut – mniejszy Vantage będzie miał duszę sportowca, zaś DB11 to wygodne gran turismo.

aston-martin-vantage-v8-spy-pics aston-martin-vantage-v8-spy-pics (1) aston-martin-vantage-v8-spy-pics (2) foto: motor1.com aston-martin-vantage-v8-spy-pics (4)

zdjęcia: motor1.com

Jaguar I-Pace

Co? Elektryczny crossover
Kiedy? 2018
O czym się mówi? Blisko produkcyjnej formy

Czy Tesla Model X powinna już się bać? Elektryzujący kamuflaż powinien to sugerować, ale crossover Jaguara ma jeszcze kilka mylących oko paneli na nadwoziu – nie polecamy więc przywiązywać się tak mocno do tego “garba”. Wielkich zaskoczeń nie ma, bo firma od jakiegoś czasu szeroko chwali się prototypem o tej samej nazwie. Jeśli także napęd pozostanie niemal nienaruszony to auto będzie generować 400 KM, a dzięki baterii o pojemności 90 kWh przejedzie nawet 360 kilometrów.

jaguar-i-pace-spy-photos jaguar-i-pace-spy-photos (1) jaguar-i-pace-spy-photos (2)

zdjęcia: motor1.com

BMW serii 3

Co? Nowa generacja (G20)
Kiedy? 2018
O czym się mówi? Technologiczne nowinki

Choć jesteśmy tu w dość wczesnej fazie testów to zanosi się na to, że popularna “trójka” dość znacząco się zmieni. Z przodu mogą odwrócić się proporcje – urosną “nerki” kosztem rozmiaru przednich lamp. Auto prawdopodobnie upodobni się także do nowej “piątki”, choć liczymy na to, że nie będzie po prostu jej mniejszą kopią. Nowinką będzie modularna platforma CLAR, która pozwoli zaoszczędzić na masie. Napęd? Najpewniej każda kategoria – klasyczne benzyniaki, diesle, hybryda, elektryk i ogniwa paliwowe. Mówi się też o mikrohybrydzie, elektrycznie zasilanym kompresorze i zaawansowanym systemie odzyskiwania energii, a w wersji M wtrysk… wody.

Kia Cee’d

Co? Nowa generacja
Kiedy? Frankfurt 2017
O czym się mówi? Klon Hyundaia i30

Można zauważyć pewną prawidłowość, że Hyundai i Kia sprawiedliwie dzielą się segmentami i raz pierwszeństwo z premierą dostaje jedna marka, a raz druga. I tak wśród aut kompaktowych na rynku rozpycha się już nowy i30, a najnowszy Cee’d dopiero przechodzi przedpremierowe testy. Inna sprawa, że mimo dość szczelnej “kominiarki” nałożonej na auto, nie spodziewamy się artystycznej rewolucji, a raczej dość pasywnego, zachowawczego wyglądu. Z Hyundaiem najwięcej wspólnego znajdziemy jednak pod karoserią, gdzie montowane będą te same jednostki napędowe.


Ty też złapałeś jakieś auto podczas testów? Napisz do nas na redakcja@projectautomotive.pl, a Twoje zdjęcia ukażą się już w kolejnym raporcie szpiegowskim! Sprawdź też, co znalazło się w poprzednim odcinku.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij