Subaru raczej nie uchodzi za markę postępową, ale to nie znaczy, że nie idzie z duchem czasu i w swojej ofercie nie posiada przedstawiciela modnego segmentu crossoverów. Nazywa się XV i przypomina po prostu podniesioną Imprezę.
Wiemy, że Japończycy potrafią tworzyć różne auta z charakterem, ale czy i tak jest w tym przypadku? Z Subaru XV bliżej poznał się Maciek.
Technikalia
Serce: 2.0i - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa Lineartronic
Napęd: na cztery koła (Symmetrical AWD)
Liczba i układ cylindrów: 4, bokser
Pojemność: 1995 cm3
Moc: 150 KM (110 kW) przy 6200 obr./min
Moment obrotowy: 196 Nm przy 4200 obr./min
Prędkość maksymalna: 187 km/h
Sprint 0-100km/h 10,7 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 8,5 / 5,5 / 6,5 l/100 km
10 / 7,5 / 9 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 151 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/dwuwahaczowe
Rozmiar opon 225/55/R17
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km;
na lakier: 3 lata;
perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4450 mm
Szeroki? 1780 mm
Wysoki? 1570 mm (1615 mm z relingami)
Rozstaw osi: 2635 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1445 kg
Ładowność: 495 kg
Bagażnik: 380 l
Średnica zawracania: 10 m
Pojemność baku: 60 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 19 000 euro (1.6i Active)
Cena testowanej wersji: 27 500 euro
Cena testowanego egzemplarza: 27 900 euro
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie
- Reflektory halogenowe
- 17-calowe felgi aluminiowe
Wewnątrz
- Demontowalna roleta bagażnika
- Elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Fotele przednie podgrzewane
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej i desce rozdzielczej
- Kierownica z przyciskami sterowania systemu audio
- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- Oparcia tylnych foteli dzielone w proporcji 60:40
- Tapicerka materiałowa
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS (4-kanałowy) z funkcją EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania)
- Inteligentny System Ratunkowy (ISR)
- Kurtyny powietrzne (przód/tył)
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana dla kierowcy
- Przełożenie redukcyjne Dual-Range
- System AUTO START/STOP
- System hamowania mimo wciśniętego pedału gazu (Brake Override)
- System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)
- System wspomagania hamowania awaryjnego
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa z filtrem przeciwpyłkowym
- System audio z 6,2" kolorowym wyświetlaczem, odtwarzaczem CD, USBx1 i 4 głośnikami
- System audio z 6,2" kolorowym wyświetlaczem, odtwarzaczem CD, USBx1 i 4 głośnikami
- Gniazdo AUX
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, składane elektrycznie
- Lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami
- Przyciemnione szyby tylne boczne i szyba tylna
- Reflektory ksenonowe przednie ze spryskiwaczami
- Relingi dachowe
- Spojler dachowy
Wewnątrz
- Elektrycznie sterowane okno dachowe
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie
- Kierownica obszyta skórą
- Kierownica z przyciskami sterowania systemem głośnomówiącym
- Manetki zmiany biegów przy kierownicy
- Tapicerka skórzana
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Kamera cofania z wyświetlaczem
- Reflektory włączane i wyłączane automatycznie
- Wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu
- Tempomat z przyciskami sterowania w kierownicy
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem przeciwpyłkowym
- Nawigacja z ekranem dotykowym (o wysokiej rozdzielczości)
- System audio z 7" kolorowym wyświetlaczem, odtwarzaczem CD,USBx2 i 6 głośnikami
- Uruchamianie silnika za naciśnięciem przycisku Start/Stop
- Wyświetlacz wielofunkcyjny
- System kluczyka elektronicznego Keyless Access
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1313 km
Tagi: 2.0i , 2017 , awd , crossover , crosstrek , lineartronic , Subaru , subaru , Test , wideo , xv