Pora na zapoznanie się z jednym z największych fenomenów sprzedaży. To już 16 lat od kiedy Toyota zaprezentowała Yarisa , który przez ten czas stał się jedną z największych gwiazd segmentu aut miejskich oraz synonimem dobrej jakości i rozsądku. O tym co do zaoferowania ma najnowsze wcielenie małej Toyoty przekonaliśmy się testując egzemplarz z silnikiem 1.33, który udowodnił nam, że Yaris sprzedaje się tak dobrze nie bez przyczyny.
Z Toyotą Yaris bliżej zapoznał się Janek.
Auto do testu użyczył nam salon Toyota Bednarscy w Toruniu , bardzo dziękujemy.
Nudne technikalia
Serce: 1.33 dual VVT-i, wolnossący
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Napęd: przednie łapy
Liczba cylindrów: 4
Pojemność: 1329 cm3
Moc: 99 KM (73 kw), przy 6000 obr./min
Moment: 125 Nm przy 4000 obr./min
Kiedy się szafa zamyka?: 175 km/h
Sprint 0-100km/h 11,7 s
Spalanie
(dane producenta - miasto/trasa/średnie) 6.4 / 4.1 / 4.9
Wydychanie CO2 119 g/km (114 przy mniejszych felgach)
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skętna
Rozmiar opon 195/50 R15
Gwarancja mechaniczna: 3 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi: 3950 mm
Szeroki: 1695 mm
Wysoki: 1510 mm
Rozstaw osi: 2510 mm
Ile drzwi?: 5
Ile miejsc?: 5
Ciężkie to?: 1030 kg
A dużo wejdzie?: 490 kg
No to dużo wejdzie czy nie?: 286 l
Średnica zawracania: 9,4 m
Pojemność baku: 42 l
A ile to kosztuje?
Wersja goła: 39 900 PLN
Cena bazowa naszego egzemplarza: 61 900 PLN (wersja DYNAMIC)
Testowany egzemplarz: około 75 000 zł
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych
- Lakierowane zderzaki
Wewnątrz
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Przyciski w kierownicy do obsługi radia
- Dzielona (60:40) tylna kanapa
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- ISOFIX na skrajnych tylnych siedzeniach
Bezpieczeństwo i technika
- ABS + EBD + BA, VSC + TRC (systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji)
- Immobilizer
- Sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu i z tyłu
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Boczne poduszki powietrzne
- Wyłącznik poduszki pasażera
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Światła do jazdy dziennej halogenowe
- Centralny zamek bez pilota
- Wspomaganie kierownicy
- Zestaw naprawczy opony
Układ kierowniczy i mechanika
- Kierownica regulowana w pionie i w poziomie
- 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Tylne światła pozycyjne oraz stopu typu LED
- Przedni grill w kształcie plastra miodu
- Czarny słupek tylny, przyciemniane szyby tylne, tylny spojler, 16" felgi aluminiowe czarne polerowane (pakiet) 2900 zł
Wewnątrz
- Czerwone przeszycia oraz elementy tapicerki fotel
- Podłokietnik przedni
- Obrotomierz
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa i chłodzony schowek 1900 zł
- Czerwone elementy deski rozdzielczej
- Dach panoramiczny 2500 zł
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Koła 195/50 R16 + felgi aluminiowe
- Kurtyny powietrzne
- Poduszka kolanowa kierowcy
- Przednie lampy przeciwmgielne
- Koło dojazdowe
- System „Inteligentny kluczyk”
- Czujniki zmierzchu i deszczu
- Wewnętrzne lusterko elektrochromatyczne
Elektronika i bajery
- Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
- Podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Gniazdo USB
- System Bluetooth
- Przyciski w kierownicy do obsługi zestawu Bluetooth
- Kamera cofania
- System multimedialny Toyota Touch 2 (6 głośników)
- Nawigacja
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 220 km
Tagi: Test , Toyota , toyota , wideo , yaris