Volvo niektórym wciąż jeszcze może historycznie kojarzyć z się dużymi, nieco topornymi autami. Patrzymy jednak na to auto i nie widzimy w nim nic wpisującego się w tę definicję.
V40 jest zgrabne, stylowe, nie przechodzi obok panujących trendów, a pod spodem skrywa interesującą technikę. Czy w tym wszystkim mieści się nowa filozofia Volvo? Z V40 T4 zmierzył się Janek.
Technikalia
| Serce: | 2.0 T4 - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | automatyczna, 6-cio biegowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1969 cm3 |
| Moc: | 190 KM (140 kW), przy 4700 obr./min |
| Moment obrotowy: | 300 Nm przy 1300-4000 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 210 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 6,9 s |
| Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 7,2 / 4,6 / 5,5 l/100 km 8,5 / 6,5 / 7,5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 128 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 225/40 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4370 mm |
| Szeroki? | 1857 mm |
| Wysoki? | 1421 mm |
| Rozstaw osi: | 2647 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1481 kg |
| Ładowność: | 494 kg |
| Bagażnik: | 324 l |
| Średnica zawracania: | 10,8 m |
| Pojemność baku: | 62 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 99 900 PLN (Kinetic , T3 2.0 152 KM) |
| Cena testowanej wersji: | 118 900 PLN (Inscription, T4 2.0 190 KM) |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 165 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 856 km |










































