Volvo niektórym wciąż jeszcze może historycznie kojarzyć z się dużymi, nieco topornymi autami. Patrzymy jednak na to auto i nie widzimy w nim nic wpisującego się w tę definicję.
V40 jest zgrabne, stylowe, nie przechodzi obok panujących trendów, a pod spodem skrywa interesującą technikę. Czy w tym wszystkim mieści się nowa filozofia Volvo ? Z V40 T4 zmierzył się Janek.
Technikalia
Serce: 2.0 T4 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-cio biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1969 cm3
Moc: 190 KM (140 kW), przy 4700 obr./min
Moment obrotowy: 300 Nm przy 1300-4000 obr./min
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Sprint 0-100km/h 6,9 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
7,2 / 4,6 / 5,5 l/100 km
8,5 / 6,5 / 7,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 128 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 225/40 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4370 mm
Szeroki? 1857 mm
Wysoki? 1421 mm
Rozstaw osi: 2647 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1481 kg
Ładowność: 494 kg
Bagażnik: 324 l
Średnica zawracania: 10,8 m
Pojemność baku: 62 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 99 900 PLN (Kinetic , T3 2.0 152 KM)
Cena testowanej wersji: 118 900 PLN (Inscription, T4 2.0 190 KM)
Cena testowanego egzemplarza: około 165 000 PLN
Co dostajemy w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami LED i oświetleniem podłoża
- Czarne listwy wokół szyb bocznych
- Felgi 16-calowe aluminiowe
- Przyciemnione szyby
- Podwójna końcówka wydechu
Wewnątrz
- Tapicerka winylowo-tekstylna z tylnym podłokietnikiem
- Trójramienna kierownica z aluminiowym wykończeniem
- Ozdobna listwa progowa
- Skórzana dźwignia zmiany biegów z aluminiowym wykończeniem
- Oświetlone przestrzenie na nogi
- Dywaniki tekstylne
- Fotel pasażera z regulacją odcinka lędźwiowego i wysokości
- Sterowanie audio z kierownicy
- Klimatyzacja dwustrefowa
- Układ szybkiego rozgrzewania wnętrza
- Podświetlany schowek na rękawiczki
- Uchwyt na bilety parkingowe
- Dodatkowe gniazdo 12 V w tylnej części konsoli centralnej
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zestaw naprawczy kół
- Tempomat
- Czujnik deszczu
- Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- Zawieszenie Dynamic
- City Safety
- 7 poduszek powietrznych
- Poduszka powietrzna pieszego
- DSTC, SIPS, WHIPS, ABS, EBL, EBA
- Oświetlenie asekuracyjne Home Safe
- Alarm Volvo Guard
- Immobiliser ze zmiennym kodem
- ISOFIX x2 z tyłu
Elektronika i bajery
- AQS (AIR QUALITY SYSTEM) system poprawy jakości powietrza w kabinie
- Pakiet Czystego Wnętrza (CZIP) - układ recyrkulacji powietrza, spełniający wymogi Szwedzkiego Stowarzyszenia ds. Astmy i Alergii
- Komputer pokładowy
Co dokupiono do naszego egzemplarza?
Zewnątrz
- Flegi 18-calowe Narvi
- Reflektory przednie LED
- Układ oczyszczania lamp przednich
Wewnątrz
- Milled Aluminium — listwa aluminiowa wokół konsoli środkowej i w panelach drzwi
- Dodatkowy pakiet oświetlenia
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Lane Keeping Aid
- Road Sign Info
- Active High Beam
- Collision Warning
- Driver Alert Control
- Układ wspomagający parkowanie tyłem
Elektronika i bajery
- Nawigacja Sensus
- Sensus Connect z audio High Performance
- 8-calowy wyświetlacz zegarów TFT
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 856 km
Tagi: 190 KM , 2016 , facelifting , kompakt , momentum , T4 , Test , v40 , v40 fl , v40 t4 , volvo , volvo v40 , volvo-test , wideo