Mitsubishi Outlander to nasz dobry znajomy – spotkaliśmy się już z nim podczas prezentacji , a także przy okazji testu wersji benzynowej . Dowiedzieliśmy się już o nim naprawdę wiele, przeanalizowaliśmy większość z tysiąca zmian przeprowadzonych podczas liftingu, ale jest jeszcze jedna sprawa, nad którą warto się pochylić.
Jaka konfiguracja pasuje lepiej do dużego SUVa? Czy silnik wysokoprężny to bardziej sensowny wybór? Marcin sprawdza dla Was Outlandera – tym razem z jednostką 2.2 DID.
Technikalia
Serce: 2.2 DI-D - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 2268 cm3
Moc: 150 KM (110 kW) przy 3500 obr./min
Moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-2500 obr./min
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Sprint 0-100km/h 11,6 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 6,9 / 5,2 / 5,8 l/100km
10,0 / 7,0 / 8,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 154 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 225/55 R18
Gwarancja mechaniczna: 5 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4695 mm
Szeroki? 1810 mm
Wysoki? 1680 mm
Rozstaw osi: 2670 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 7
Ciężki? 1610 kg
Ładowność: 650 kg
Bagażnik: 550 l
Średnica zawracania: 10,6 m
Pojemność baku: 60 l
A ile to kosztuje?
Baza: 95 990 PLN (Invite Plus, 2.0 2WD Auto Stop & Go MT)
Cena testowanego egzemplarza: 155 990 PLN (2.2 Intense Plus AT 4WD)
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Felgi aluminiowe 16" z oponami 215/70R16
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Światła tylne w technologii LED
- Światła mijania z czujnikiem zmierzchu
Wewnątrz
- Elektrycznie regulowane lusterka boczne
- Kierownica z wykończeniem w kolorze czarnym typu piano i skórzanym obszyciem
- Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
- Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie regulowane szyby boczne (x4)
- Centralny podłokietnik z przodu
- Centralny podłokietnik z tyłu
- Klimatyzacja automatyczna
- Sterowanie systemem audio na kierownicy
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
- Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy
- System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC+TCL)
- Układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
- Zdalnie sterowany zamek centralny (2 piloty)
Elektronika i bajery
- Tempomat ze sterowaniem na kierownicy
- Radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 + gniazdo USB
- 6 głośników
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu
- Przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
- Osłony lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Felgi aluminiowe 18" z oponami 225/55R18
- Przednie reflektory w technologii LED ( światła mijania ) z funkcją autopoziomowania
- Spryskiwacze przednich reflektorów
Wewnątrz
- Elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
- Chromowane klamki wewnętrzne
- Schowek pod podłogą bagażnika
- Roleta przestrzeni bagażowej
- Schowek na okulary w podsufitce
- Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
- III rząd siedzeń
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Kamera cofania (zamiast czujników parkowania z tyłu)
Elektronika i bajery
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
- Dostęp bezkluczykowy (KOS)
- System audio premium Rockford Fosgate 710W, radioodtwarzacz z dotykowym panelem
- 9 głośników
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1684 km
Tagi: 2.2 , 2016 , 4wd , at , did , diesel , intense plus , mitsubishi , Mitsubishi , outlander , Test , wideo