Lexus z założenia miał być luksusową marką Toyoty. I trzeba przyznać, że w tej roli wypada dobrze – udało się stworzyć alternatywę dla niemieckich marek, głównie pod względem luksusu i nowoczesnych technologii. Jest jednak jedno pole, do którego Japończycy nie przywiązywali dotychczas uwagi, nieco kłócące się z wizerunkiem marki. To auta sportowe.
Interpretacja szybkiej limuzyny ze znaczkiem Lexusa jest niemalże kompletnym zaprzeczeniem proekologicznej filozofii producenta. Zamiast wyszukanej hybrydy – staroświeckie wolnossące V8. I ogromna moc przenoszona wprost na tylną oś. Takie auto nie może się nie spodobać, o ile masz w sobie odrobinę miłości do czystej frajdy z jazdy. Poznajcie Lexusa GS F, którego przedstawi Wam bliżej Maciek.
Technikalia
Serce: | 5.0l V8 - benzynowy, wolnossący |
Skrzynia biegów: | 8-biegowa, automatyczna Sport Direct Shift |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 8, widlasty |
Pojemność: | 4969 cm3 |
Moc: | 477 KM przy 7100 ob.r/min |
Moment obrotowy: | 530 Nm przy 4800 obr./min |
Do "setki": | 4,6 s |
Prędkość maksymalna: | 270 km/h |
Spalanie (dane producenta): | 11,2 l /100 km średnie |
Wydychanie CO2 | 260 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | dwuwahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | przód: 255/35R19 tył: 275/35R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
Długi? | 4915 mm |
Szeroki? | 1845 mm |
Wysoki? | 1440 mm |
Rozstaw osi: | 2850 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1830 kg |
Ładowność: | 530 kg |
Bagażnik: | 480 l |
Średnica zawracania: | 11,2 m |
Pojemność baku: | 66 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 199 600 (GS 200t Elite) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 445 900 PLN |
Testowany egzemplarz: | około 520 160 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Elektrycznie zamykana pokrywa bagażnika - 19” obręcze kół ze stopu aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) pokryte ciemnym lakierem - Tylny spojler z włókien węglowych - Trójprojektorowe przednie reflektory LED L-shape - Reflektory z czujnikami zmierzchu i funkcją oświetlenia dojścia do domu - Światła do jazdy dziennej LED - Tylne lampy zespolone LED - Zaciski układu hamulcowego Brembo w kolorze pomarańczowym Lava Orange | - Kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą - Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F - Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy - Fotele sportowe - Elektryczna regulacja przednich siedzeń (8 kierunków) - Pamięć ustawienia fotela kierowcy - Podgrzewane fotele przednie - Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne - Podłokietnik przedni - Tapicerka z tkaniny Alcantara połączona ze skórą Tahara - Aluminiowe nakładki pedałów - Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowe - Podświetlenie wnętrza Ambiente - Elementy wykończenia wnętrza: Naguri (listwy drzwi, deski rozdzielczej, konsola środkowa) - Tylny podłokietnik ze schowkiem - Aluminiowe nakładki progowe (z przodu i z tyłu)- Otwór w tylnej kanapie do przewozu długich przedmiotów - Zegar analogowy na desce rozdzielcze - Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA - Kolorowy projektor HUD | - Aktywny tempomat dla wysokich prędkości (ACC) - Czujniki parkowania (6 sztuk) - Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu) - Elektryczny hamulec postojowy - Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+) - Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu o sportowej charakterystyce (VDIM F) - System wspomagania wjazdu pod górę (HAC) - Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) - System adaptacyjnych świateł długich (AHS) - System rozpoznawania znaków drogowych (TSR) - System ostrzegania o spadku ciśnienia w ogumieniu (TPWS) - System ochrony przedzderzeniowej (PCS) - Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera |
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja - System inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza (4 drzwi) - Uruchamianie silnika za pomocą przycisku - Czujnik deszczu - System audio: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, tuner DAB, 12 głośników - Wyświetlacz multimedialny 8’’ - Interfejs Remote Touch (dżojstik) - Obsługa Bluetooth - 2 wejścia USB oraz wejście AUX dla zewnętrznych urządzeń audio |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Wentylowane fotele przednie - Podgrzewane fotele tylne - Tapicerka ze skóry naturalnej (skóra o podwyższonej jakości – półanilinowa) - Elementy wykończenia wnętrza: carbon (listwy drzwi, deski rozdzielczej, konsola środkowa) - Tylny podłokietnik ze schowkiem i panelem sterującym - Elektryczna roleta szyby tylnej oraz manualne rolety tylnych szyb drzwiowych - Elektryczny szyberdach | - System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) |
|
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty - System audio Mark Levinson: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, tuner DAB, 17 głośników - Nawigacja Lexus Premium Navigation - Wyświetlacz multimedialny 12,3” |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 2083 km |
Tagi: 2016, gs, gs f, gsf, Lexus, lexus, lexus gs f test pl, lexus gsf, lexus gsf test, Test, v8, wideo
Fajnie sie oglada:)dzieki.
Świetny materiał!