Rok temu Volvo rozpoczęło proces przebudowy gamy modelowej. Pierwsze było XC90, chwilę później przyszła pora na flagowego sedana i kombi – odpowiednio S90 i V90. Model V40 otrzymał z kolei drobny lifting, który zmienił przedni pas auta zgodnie z nowymi trendami stylistycznymi. Wydaje się więc, że rewolucja wśród wariantów z 60tką w nazwie – S60, V60, XC60 – jest tylko kwestią czasu. Póki co, model z najdłuższym stażem, czyli XC60, pomimo premiery w 2008 roku nadal święci niemałe sukcesy.
Mamy więc samochód, który jest na rynku od 8 lat, a jednocześnie lideruje sprzedaży samochodów premium w Polsce. Czy wpływ na to ma przede wszystkim dobra cena? Volvo XC60 w najsłabszej wersji silnikowej sprawdził Marcin.
Technikalia
Serce: D3 2.0 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: Geartronic, 8-biegowa automatyczna
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1969 cm3
Moc: 150 KM (110 kW) przy 4250 obr/min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 1500-2500 obr/min
Do "setki": 10 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 5.5 / 4.3 / 4.7 l /100 km
8 / 5 / 6.5 l /100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 124 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Gwarancja mechaniczna: 2 lata
Jak duże?
Długi? 4644 mm
Szeroki? 1891 mm
Wysoki? 1713 mm
Rozstaw osi: 2774 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1832 kg
Ładowność: 673 kg
Bagażnik: 495 l
Średnica zawracania: brak danych
Pojemność baku: 70 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 140 200 PLN [Kinetic, 2.0 D3/110 kW (150 KM), man. 6]
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 161 800 PLN
Testowany egzemplarz: 188 200 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Czujnik wilgotności powietrza
- Elektrycznie ogrzewana szyba tylna
- Laminowana szyba przednia
- Obręcze kół 17” SEGIN 235/65 R17 V
- Oświetlenie asekuracyjne Home Safe
- Wzmocnione szyby boczne
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła halogenowe
Wewnątrz
- Dywaniki tekstylne
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem
- Fotel kierowcy pasażera z 6-kierunkową regulacją ręczną
- Ozdobna nakładka progów
- Skórzana dźwignia zmiany biegów
- System mocowania fotelika ISOFIX dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy
- Trójramienna, skórzana kierownica
- Wykończenie wnętrza MILLED ALUMINIUM
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem (2 składane
kluczyki)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- ESP z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, XDS+, HBA, DSR, TSA,
CBC
- Immobiliser
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu
- TPM - system kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw naprawczy do kół
Elektronika i bajery
-AQS (AIR QUALITY SYSTEM) - system poprawy jakości powietrza w kabinie
- EBA (Emergency Brake Assistance) układ wspomagania nagłego hamowania
- EBL (Emergency Brake Lights) - ostrzeganie innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu
- ELECTRONIC CLIMATE CONTROL - klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa z filtrem
- KIR (KEY INTEGRATED REMOTE) klucz zintegrowany z pilotem centralnego zamka
- Pakiet "Czyste wnętrze" - antyalergiczny filtr recyrkulacji powietrza
- System szybkiego ogrzewania wnętrza PTC
- Tempomat
- Zawieszenie Dynamic
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lakier metaliczny Twilight Bronze (+ 3700zł)
- Chromowane listwy na dolnej linii szyb bocznych
- Skrętne reflektory biksenonowe ABL z wysokociśnieniowym układem oczyszczania lamp (+ 6340zł)- 5" nawigacja Sensus (+ 5380zł)
Wewnątrz
- Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej
- Miękka siatka odgradzająca przestrzeń bagażową
- Podgrzewane siedzenia przednie (+ 1600 zł)
- Tapicerka tekstylno-winylowa T-tech ERIKSBERG - podsufi tka w kolorze czarnym (+ 1380zł)
- Uchwyt ISOFIX na fotelu pasażera z przodu (+ 150 zł)
- Uchwyt na torbę w bagażniku
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Alarm z funkcją monitorowania wnętrza, czujnikiem przechyłu (2
składane kluczyki) (+ 950 zł)
- ADAPTIVE CRUISE ASSISTANT - aktywny tempomat (+ 2800 zł)
- Hill hold control - system wspomagania ruszania pod wzniesienia (+ 350 zł)
- Stalowe koło dojazdowe (podnośnik, klucz do kół, bez zestawu naprawczego) (+ 400 zł)
Elektronika i bajery
- 5" nawigacja Sensus (+ 5380zł)
- Audio SENSUS CONNECT wraz z HIGH PERFORMANCE 7” kolorowy wyświetlacz
- Czujnik deszczu
- Elektrycznie otwierane drzwi bagażnika
- Elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego foteli
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Tylne czujniki parkowania (PARK ASSIST)
LCD 4x45W 8 głośników, 1 DVD z możliwością odczytu plików MP3 - WMA, złącze USB, zestaw telefoniczny oraz komunikacja bezprzewodowa BLUETOOTH z funkcją czytania SMS-ów, wyszukiwarka, aplikacje oraz radio internetowe (+ 1660zł)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 613 km
Tagi: crossover , d3 , momentum , suv , volvo , volvo xc60 , volvo xc60 test , volvo-test , xc60 , xc60 d3