Subaru jest jednym z pionierów segmentu uterenowionych kombi i mimo, że w ofercie tej marki można znaleźć solidnego SUVa , to Japończycy wciąż stawiają na tę niezbyt popularną klasę. To już piąta generacja modelu, wcześniej nierozerwalnie związanego z mniej dzielnym Legacy, a od pewnego czasu funkcjonującego już samodzielnie, jako Subaru Outback .
Choć motoryzacyjne trendy zdecydowanie wskazują na SUVy to jednak ci, którzy mają dość spore, sprecyzowane wymagania, także znajdą coś dla siebie. Zwłaszcza jeśli cenią wszechobecny charakter marki, o którym po raz kolejny powie Wam Maciek.
Technikalia
Serce: 2.5i - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa Lineartronic
Napęd: na cztery koła (Symmetrical AWD)
Liczba i układ cylindrów: 4, bokser
Pojemność: 2498 cm3
Moc: 175 KM (129 kW), przy 5800 obr./min
Moment obrotowy: 235 Nm przy 4000 obr./min
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Sprint 0-100km/h 10,2 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 8,7 / 6,0 / 7,0 l/100 km
11,0 / 8,0 / 9,5
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 161 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/dwuwahaczowe
Rozmiar opon 225/60 R18
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4815 mm
Szeroki? 1840 mm
Wysoki? 1605 mm
Rozstaw osi: 2745 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1650 kg
Bagażnik: 559 l
Średnica zawracania: 11,8 m
Pojemność baku: 60 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 34 400 euro (2.0D Trend)
Cena testowanego egzemplarza: 41 400 euro
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Przednie reflektory halogenowe
- Reflektory przeciwmgłowe
- Relingi dachowe
- Felgi aluminiowe 17-calowe
Wewnątrz
- Demontowalna roleta bagażnika
- Elektrycznie regulowane szyby wszystkich drzwi
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości
- Fotele przednie podgrzewane
- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- Oparcia tylnych foteli dzielone w proporcji 60:40 i składane jednym dotknięciem
- Oparcia tylnych foteli z regulacją kąta nachylenia
- ISOFIX
- Uchwyty do mocowania w bagażniku
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Kamera cofania
- Wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu
- Czujnik światła dla automatycznej aktywacji świateł mijania
- Hill Start Assist
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- ABS
- Active Torque Vectoring
- Immobilizer
- Inteligentny System Ratunkowy
- Kolanowa poduszka kierowcy
- Kurtyny powietrzne
- VDCS
- TPMS - system monitorowania ciśnienia w oponach
- System wspomagania hamowania awaryjnego
Elektronika i bajery
- Gniazdo AUX-IN dla zewnętrznego odtwarzacza MP3
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Komputer pokładowy
- System audio z 6 głośnikami, odtwarzaczem CD, Bluetooth i USB
- System głośnomówiący Bluetooth z przyciskami na kierownicy
- Tempomat
- System informacyjno-rozrywkowy SUBARU STARLINK
- System rozpoznawania głosu (nie rozpoznaje języka polskiego)
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lakier metalizowany/perłowy (+400 euro)
- Podgrzewana szyba przednia w miejscu spoczynku piór wycieraczek
- Przednie reflektory LED z automatycznym poziomowaniem
- Przyciemniane szyby tylne
- Felgi aluminiowe 18-calowe
Wewnątrz
- Aluminiowe pedały
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie
- Fotel kierowcy z elektryczną regulacją oparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawień
- Kierownica obszyta skórą
- Manetki do zmiany biegów
- Tapicerka skórzana (częściowo)
- Wylot powietrza w tylnej części kabiny w konsoli środkowej
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Hill Descent Control (kontrola zjazdu ze wzniesienia)
- PAKIET “ADVANCED” Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa z funkcjami HBA (High Beam Assist) i SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection)
- SI-DRIVE (2 tryby)
- System AUTO START/STOP
- System EyeSight z funkcją adaptacyjnego tempomatu
- X-MODE
Elektronika i bajery
- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
- Elektrycznie sterowane okno dachowe
- Nawigacja z ekranem dotykowym
- Radio cyfrowe
- System audio Harman/Kardon z 12 głośnikami
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- System klucza elektronicznego
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1100 km
Tagi: 2.5i , 2016 , 4wd , awd , exclusive , facelifting , fl , kombi , lineartronic , outback , Subaru , subaru , subaru outback , Test , wideo