Chociaż Ford nie był najmocniejszym graczem na rynku kompaktowych SUVów, to sytuacja może szybko się zmienić wraz z nową generacją Kugi.
Ford Kuga nie będzie najbardziej luksusowy, najmocniejszy, nie będzie też szokował nowoczesną technologią. Będzie jednak w czołówce jeśli chodzi o to, jak szeroka będzie gama jego jednostek napędowych. I to właśnie temu dziś motoryzacyjne portale internetowe poświęcają najwięcej swojej uwagi.
Zacznijmy od klasycznej jednostki benzynowej. Będzie to silnik 1.5 EcoBoost dostępny w dwóch wariantach mocy: 120- oraz 150-konnym. Poza tym gamę motorów spalinowych uzupełnią diesle 1.5 oraz 2.0 EcoBlue o mocach: 120 koni (1.5) oraz 190 w przypadku większego silnika.
Na tym kończy się to, co klasyczne. Pozostałe jednostki napędowe to aż trzy różne hybrydy. Pierwsza z nich, tak zwana „miękka hybryda”, będzie oparta na silniku diesla o pojemności 2.0 i współpracując z 48-voltową instalacją elektryczną ma wyróżniać się bardzo niską emisją spalin. Będzie dysponować mocą 150 koni mechanicznych.
Druga zelektryfikowana Kuga będzie napędzana przez napęd hybrydowy bazujący na jednostce benzynowej o pojemności 2,5 litra, która wraz z silnikiem elektrycznym powinna osiągać moc około 200 koni. Niestety Ford nie podał oficjalnych danych, dlatego to tylko spekulacje. Nie zmienia to jednak faktu, że hybryda ma być dostępna w odmianach z napędem na jedną oraz obie osie.
Trzecia i jednocześnie najciekawsza odmiana hybrydowej Kugi będzie mieć możliwość doładowania z zewnętrznego źródła energii. Ten sam co w powyższej odmianie, 2,5-litrowy motor benzynowy, będzie współpracować z silnikiem elektrycznym, który moc czerpać będzie z baterii o pojemności 14,4 kWh. Jak zapewnia Ford, ma to wystarczyć do przejechania przez Kugę w trybie czysto elektrycznym 50 kilometrów.
Niezależnie od tego jaką odmianę wybierzecie, Kuga będzie Was cieszyć obszerniejszym wnętrzem. Osiągnięto to dzięki zwiększeniu rozstawu osi przy jednoczesnym wydłużeniu nadwozia SUVa. Wygląd będzie korespondować z linią stylistyczną pokazaną już wcześniej w nowym Focusie. Podobnie będzie z technologiami – multimedia oraz ustawienia samochodu będą obsługiwane przez system SYNC3.
Kuga napędzana silnikami spalinowymi powinna pojawić się u dealerów jeszcze w tym roku, na odmiany hybrydowe poczekamy jednak do roku 2020. Samochód na rynku amerykańskim będzie występować pod nazwą Escape.
Tagi: crossover, diesel, ford, ford kuga, ford kuga 2019, hybryda, hybrydowy, hybyda, kuba plug-in hybrid, kuga hybrid, nowa kuga, nowość, nowość forda, nowy ford, nowy ford kuga, premiera, suv