Dokładnie po dwóch latach od rozpoczęcia produkcji drugiej generacji Porsche Panamery doczekaliśmy się sportowej wersji GTS. Jest ona niższa, szybsza i bardziej agresywna od standardowej odmiany.
Co ważne, Panamera GTS dostępna będzie zarówno w standardowym nadwoziu, jak i w wersji Sport Turismo. Sam wygląd nie różni się zbytnio od pozostałych wersji. Jedyne nowości to inne zderzaki oraz progi. Bazowo samochód stoi na 20-calowych felgach Panamera Design.
Wbrew temu, o czym mówiono wcześniej, pod maskę trafił silnik V8, a nie V6. 4-litrowa jednostka o mocy 454 koni mechanicznych pozwala rozpędzić pojazd do 100 km/h w czasie 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 292 km/h, zaś wersja Sport Turismo osiąga maksymalnie 289 km/h.
Z kolei adaptacyjne zawieszenie zostało obniżone o 10mm. Pod bardziej agresywną jazdę została zestrojona również funkcja PASM. Ze względu na większą moc, modyfikacje objęły również hamulce. Te z przodu zwiększono do 390 mm, zaś tylne do 365 mm. Wydech również jest głośniejszy.
We wnętrzu króluje czarna alcantara połączona ze skórą. Co interesujące, kierownica również obita jest alcantarą. Do Panamery GTS Porsche wprowadziło konfigurowalny wyświetlacz head-up – można powiedzieć, że nareszcie.
Cena GTS-a startuje od 641 230 zł (655 870 zł w odmianie Sport Turismo). Auto można już zamawiać.
Tagi: 2018 panamera gts, gts, nowa panamera gts, panamera, panamera gts 2018, panamera gts cennik, panamera gts osiągi, panamera gts silnik, panamera gts sport turismo, panamera gts v8, porsche, porsche panamera, porsche panamera gts, porsche panamera gts 18, porsche panamera gts cena, porsche panamera gts gen 2