W dzisiejszym motoryzacyjnym świecie producenci próbują przedstawić klientom jak najbardziej kompletną ofertę crossoverów. W tym segmencie Audi wystawia do walki łącznie 8 modeli, a jednym z ciekawszych jest właśnie malutkie Q2.
Czy jest to tylko drogi gadżet, zabawka do miasta czy propozycja wyróżniająca się na tle swojego segmentu? O tym w dzisiejszym pierwszym kontakcie – z wyjątkowo żółtym przedstawicielem tego gatunku.
Za udostępnienie auta do testu dziękujemy dealerowi Audi Centrum Łódź.
Technikalia
Serce: | 2.0 TDI - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna dwusprzęgłowa, 7-biegowa S tronic |
Napęd: | quattro (na wszystkie koła) |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1968 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW) przy 3500-4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 340 Nm przy 1750-3000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 211 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 8,1 s |
Spalanie (dane producenta): | 5,7 / 4,5 / 4,9 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 130 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 215/55 R17 |
Gwarancja: | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4191 mm |
Szeroki? | 1794 mm |
Wysoki? | 1508 mm |
Rozstaw osi: | 2601 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1280 kg |
Ładowność: | 485 kg |
Bagażnik: | 405 l (testowana wersja z napędem quattro - 355 l) |
Średnica zawracania: | 11,1 m |
Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 101 400 PLN (Q2 1.0 TFSI, manual, FWD) |
Cena testowanej wersji: | 149 000 PLN (Q2 Sport, 2.0 TDI, quattro) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 180 000 PLN |
Tagi: 2018, 2018 audi q2, audi, audi centrum łódź, audi polska, audi q2, audi q2 cena, audi q2 dane techniczne, audi q2 jazda próbna, audi q2 opinia, audi q2 recenzja, audi q2 review, audi q2 sport, audi q2 tdi, audi q2 test, audi q2 test pl, audi q2 wideo, audi q2 zdjęcia, audi-test, diesel, pierwszy kontakt, q2, q2 2.0 tdi, quattro, s tronic, TDI, Test