MENU

Hyundai Tucson 1.7 CRDI 141KM 7DCT 2WD – diabeł...

Ford Edge Vignale – magiczne słowo

22 stycznia 2018 Testy, Wideo Autor:

Renault ZOE Z.E.40 Intens – test

Elektryczna rewolucja ma się coraz lepiej, ale grono sceptyków wciąż pozostaje dominujące. Wśród argumentów przeciwko temu rodzajowi napędu bardzo często wymienia się niezadowalający zasięg. Wygląda na to, że w Renault odrobiono lekcje i w przypadku nowego ZOE poważnie zajęto się tą sprawą.

Auto elektryczne to jednak sporo innych wyjątkowych cech, które składają się na bardzo interesującą wizję motoryzacji. Pytanie brzmi: jak ta perspektywa ma się do motoryzacyjnych standardów, do których jesteśmy przyzwyczajeni? Nad sensem zakupu Renault ZOE w najnowszym teście zastanawiał się Wiktor.

 


2017-renault-zoe-40-test-46 2017-renault-zoe-40-test-25 2017-renault-zoe-40-test-48 2017-renault-zoe-40-test-27 2017-renault-zoe-40-test-1 2017-renault-zoe-40-test-26 2017-renault-zoe-40-test-20 2017-renault-zoe-40-test-23 2017-renault-zoe-40-test-10 2017-renault-zoe-40-test-7 2017-renault-zoe-40-test-12 2017-renault-zoe-40-test-31 2017-renault-zoe-40-test-47 2017-renault-zoe-40-test-16 2017-renault-zoe-40-test-18 2017-renault-zoe-40-test-17 2017-renault-zoe-40-test-28 2017-renault-zoe-40-test-29 2017-renault-zoe-40-test-42 2017-renault-zoe-40-test-40 2017-renault-zoe-40-test-41 2017-renault-zoe-40-test-39 2017-renault-zoe-40-test-43 2017-renault-zoe-40-test-44 2017-renault-zoe-40-test-34 2017-renault-zoe-40-test-35 2017-renault-zoe-40-test-36 2017-renault-zoe-40-test-38 2017-renault-zoe-40-test-37 2017-renault-zoe-40-test-45


Technikalia

Serce:R90 Z.E. 40 41 kWh - elektryczny
Skrzynia biegów:zautomatyzowana CVT, pojedyncze przełożenie
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:-
Pojemność:-
Moc:92 KM (68 kW) przy 3 000 - 11 300 obr./min
Moment obrotowy:220 Nm przy 250 - 2 500 obr./min
Prędkość maksymalna:135 km/h
Sprint 0-100km/h13,5 s
Pobór energii elektrycznej:133 Wh/km
Zasięg (dane producenta):200 - 403 km (w zależności od trybu jazdy, pory roku i rozmiaru kół)
Wydychanie CO20 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/Oś sprężysta
Rozmiar opon195/55 R16
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata; dożywotnia gwarancja na sprawność baterii w wypadku najmu akumulatora trakcyjnego

Jak duże?

Długi?4084 mm
Szeroki?1730 mm
Wysoki?1562 mm
Rozstaw osi:2588 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1555 kg
Ładowność:411 kg
Bagażnik:338 l
Średnica zawracania:10,56 m
Pojemność baterii:41 kWh, 12 modułów/192 ogniwa

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:
121 900 PLN (R90 22kWh ZOE)
Cena bazowa (najem baterii):89 900 PLN (R90 22kWh ZOE) + 309 - 549 PLN/miesiąc (w zależności od rocznego przebiegu)
Cena testowanej wersji:
139 900 PLN
Cena testowanej wersji (najem baterii): 107 900 PLN + 349 - 549 PLN/miesiąc (w zależności od rocznego przebiegu)
Cena testowanego egzemplarza:149 280 PLN
Cena testowanego egzemplarza (najem baterii): 117 280 PLN + 349 - 549 PLN/miesiąc (w zależności od rocznego przebiegu)

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Zewnętrzne klamki drzwi przednich w kolorze nadwozia
- Zewnętrzne trójkątne klamki drzwi tylnych w kolorze czarnym matowym (z ozdobnym odciskiem linii papilarnych)
- Obudowa lusterek bocznych w kolorze czarnym matowym
- Stalowe obręcze kół 15", wzór Arobase
- Światła do jazdy dziennej LED
- Elektrycznie regulowane lusterka boczne, podgrzewane
- Gniazdo ładowania z przodu auta (pokrywa ładowania pod logo Renault)
- Układ ładowania Caméléon™ do ładowania akumulatora trakcyjnego z różnych typów terminali dostosowując się do maksymalnej dostępnej ich mocy (prądu jedno- lub trójfazowego, do 43 kW)

Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z jasnym oznaczeniem Z.E. i jasnymi wstawkami z boku foteli przednich
- Klimatyzacja automatyczna
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Karta Renault sterująca zamkiem centralnym
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami
- 2 zagłówki na tylnych bocznych siedzeniach z możliwością regulacji wysokości
- Przednie 3-punktowe pasy bezpieczeństwa regulowane na wysokość z napinaczami
- Tylne pasy bezpieczeństwa: 3-punktowe z ogranicznikiem napięcia
- System mocowania fotelików dla dzieci Isofix na bocznych tylnych siedzeniach i miejscu pasażera z przodu
- Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
- System wstępnego ogrzewania / schładzania powietrza we wnętrzu
- Przewód do ładowania (6,5 m) do Wallboxów i publicznych terminali ładowania wraz z torbą Z.E

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Akumulator trakcyjny 22kWh
- Range Optimizer: pompa ciepła, układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania nowej generacji oraz opony MICHELIN ENERGY™ E-V
- Przycisk trybu ekologicznej jazdy „ECO”
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania
- Elektroniczny korektor siły hamowania (EBD)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy ESC
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
- Ogranicznik - regulator prędkości
- System dźwiękowy ostrzegający pieszych Z.E. Voice
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony

Elektronika i bajery
- System multimedialny Renault R-LINK Evolution: radioodtwarzacz Classic, nawigacja Tom Tom® Z.E. Live, Bluetooth®, 4 głośniki, Tuner FM, gniazda USB/jack, dostęp do usług on-line
- Dotykowy ekran pojemnościowy 7"
- Mapa Europy - wersja podstawowa
- Zintegrowany wskaźnik ekonomicznej jazdy, wskaźnik naładowania akumulatora i licznik przebiegu
- Kolorowy ekran TFT z komputerem pokładowym i wskaźnikiem stylu jazdy
- My Z.E. Connect: aplikacja na smartfon lub komputer dająca dostęp do zdalnej informacji w czasie rzeczywistym o stanie naładowania akumulatora trakcyjnego (na okres 36-miesięcy)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 16", wzór Bangka
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne, podgrzewane
- Czujnik światła i deszczu
- Obudowa lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni
- Oznakowanie ZE: chromowane oznakowanie Z.E. 40 z tyłu na klapie bagażnika

Wewnątrz
- Pakiet Easy (P1): karta Renault Hands Free, elektrycznie regulowane szyby przednie (z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy) oraz elektrycznie regulowane szyby tylne
- Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą
- Tapicerka materiałowa czarna z ciemnym oznaczeniem Z.E.
- Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem po stronie kierowcy i pasażera

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Akumulator trakcyjny Z.E. 40
- Pakiet City (P2): system wspomagania parkowania tyłem, wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości z czujnikiem deszczu, automatycznie włączane światła mijania

Elektronika i bajery
- System multimedialny Renault R-LINK Evolution: radioodtwarzacz cyfrowy (DAB), nagłośnienie ArkamysTM, nawigacja Tom Tom®
Z.E. Live, Bluetooth®, 6 głośników, Tuner FM, gniazda USB/jack, dostęp do usług on-line
- My Z.E. Inter@ctive: aplikacja na smartfon lub komputer umożliwiająca zdalne sterowanie ładowaniem akumulatora trakcyjnego i wstępną klimatyzacją (na okres 12 mies.)

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- 3 zagłówki na tylnych siedzeniach z możliwością regulacji wysokości
- System wspomagania parkowania tyłem z kamerą cofania
- Instalacja do montażu alarmu (alarm dostępny w akcesoriach)
- Zamek centralny z blokadą antywłamaniową
- Fotele przednie podgrzewane
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17", wzór Tech Run (niedostępne opony MICHELIN ENERGY™ E-V)
- Mapa Europy - wersja rozszerzona
- Flexi Charger - przewód do ładowania okazjonalnego z domowego gniazda 230V (6,5 m)
- instalacja do montażu systemu car sharing
- Pakiet Look Niebieski (P3): wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze niebieskim (ozdobna listwa deski rozdzielczej, obwódka nawiewów, głośników i wstawka w dolnej części skrzyni biegów) oraz tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z odcieniem niebieskiego w centralnej części siedzeń
- Lakier metalizowany

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1078 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij