Peugeot słynie z małych aut z charakterem. W segmencie B klasykiem jest model 205, a na przełomie wieków w tej klasie królowała popularna 206tka. Później przyszedł moment na 207, który co prawda wciąż sprzedawał się naprawdę dobrze, ale wizerunkowo odstawał od swoich poprzedników. Teraz mijają trzy lata od rynkowego debiutu kolejnego miejskiego Peugeota, który ma większe szanse nawiązać do lepiej wspominanych aut tej firmy.
W kolejnym teście Project Automotive dokładnie sprawdzamy nowego Peugeota 208 w odświeżonej, poliftingowej wersji z nowym, oszczędnym silnikiem wysokoprężnym BlueHDi. Zapraszamy na wideo, w którym z małym mieszczuchem mierzy się Marcin.
Nudne technikalia
Serce: | 1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni Common Rail |
Skrzynia biegów: | 6-biegowa manualna |
Napęd: | przód |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1560 cm3 |
Moc: | 99 KM (73 kW), przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 254 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 187 km/h |
Sprint 0-100km/h | 10,7 s |
Spalanie (dane producenta - miasto/trasa/średnie) | 4,2 / 3,0 / 3,5 l/100km |
Wydychanie CO2 | 90 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 195/55 R16 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów |
Jak duże?
Długi? | 3973 mm |
Szeroki? | 1467 mm |
Wysoki? | 1460 mm |
Rozstaw osi | 2538 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1140 kg |
Ładowność | 485 kg |
Bagażnik: | 285 l (maksymalnie 1076 l) |
Średnica zawracania: | 10,4 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Baza: | 41 700 PLN (3d 1.0 PureTech Access) |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 71 800 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 81 500 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1062 km |