MENU

Mitsubishi ASX 1.6 2WD Invite Navi – test

SsangYong Tivoli 1.6 AT 2WD Sapphire – test

23 października 2015 Testy, Wideo Autor:

Volkswagen Polo GTI – test

Czy istnieje jeden uniwersalny przepis na hot hatcha? Tego typu auta znajdują sobie wielu wielbicieli – są szybkie, dają wielką frajdę z jazdy, a przy okazji nie tracą funkcjonalności miejskiego auta. Taka uniwersalność zawsze będzie w cenie.

Mogłoby się wydawać, że nie ma producenta, który znałby się na tym lepiej niż Volkswagen. Dla wielu pierwsze skojarzenie z określeniem “hot hatch” to krótki symbol – GTI. Mieliśmy okazję już się o tym przekonać testując mocnego Golfa, teraz pora na coś mniejszego, ale na papierze wcale nie mniej dziarskiego od większego brata. Czy jednak Volkswagen Polo GTI także niesie w sobie wszystkie cechy miejskiej wyścigówki? To sprawdzi dla Was Maciek, specjalnie dla Project Automotive i AutoKult.pl – zapraszamy.

 


fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Soroczyński fot. Maciej Soroczyński fot. Maciej Polikowski fot. Maciej Soroczyński fot. Maciej Polikowski

 


Nudne technikalia

Serce:1.8 - benzynowy, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni
Skrzynia biegów:6-biegowa manualna
Napęd:przód
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1798 cm3
Moc:192 KM (141 kW), przy 4200 obr./min
Moment obrotowy:320 Nm przy 1400 obr./min
Prędkość maksymalna:236 km/h
Sprint 0-100km/h6,7 s
Wydychanie CO2139 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowachaczowe
Rozmiar opon215/40 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?3983 mm
Szeroki?1682 mm
Wysoki?1450 mm
Rozstaw osi2468 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1272 kg
Ładowność449 kg
Bagażnik:204 l
Średnica zawracania:10,9 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Baza:42 890 zł (1.0, Start)
Cena bazowa naszego egzemplarza:77 240 PLN (GTI 1.8 TSI BlueMotion Technology)
Cena prezentowanego egzemplarza:99 250 PLN

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Dodatkowa para drzwi z elektrycznie sterowanymi szybami z tyłu
- Obudowy lusterek i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Oznaczenie "GTI"
- Obręcze ze stopu metali lekkich "Parabolica" 7,5J/17
- Opony 215/40 R17
- Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia z chromowaną osłoną chłodnicy
- Śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym]
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie ustawiane i podgrzewane

Wewnątrz
- Deska rozdzielcza z miękką górną powierzchnią wykonaną w technologii Slush
- Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
- Dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą
- Fotel kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości
- Fotele przednie sportoweie
- Gałka zmiany biegów w kolorze aluminium
- Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Kanapa tylna i oparcie składane asymetrycznie
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą, wstawki dekoracyjne z aluminium
- Kieszenie w oparciach siedzeń przednich
- Lampki do czytania, 2 z przodu, 1 z tyłu
- Lusterka "make-up" w osłonach przeciwsłonecznych po stronie kierowcy i pasażera, podświetlane
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Podłokietnik z przodu ze schowkiem i składanym uchwytem na kubek z tyłu
- Półka nad przestrzenią bagażową
- Schowek po stronie pasażera z funkcją chłodzenia
- Szuflada pod fotelem kierowcy i pasażera
- Tapicerka siedzeń "Sport"
- Wstawki wykończeniowe wnętrza - "Chrom matt"

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Asystent podjazdu
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i podjazdu
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Koło zapasowe, stalowe, dojazdowe
- Poduszki powietrzne przednie, dla kierowcy i pasażera
- Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe (Immobiliser)
- System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
- Poduszki powietrzne boczne z przodu, o z zwiększonej pojemności chroniące także głowę (Typu Thorax)

Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy MFA Plus
- Klimatyzacja z regulacją manualną - "Climatic"
- System radiowy "Composition Touch"

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Panoramiczny dach szklany, elektrycznie otwierany
- Pakiet "Drogowy"
- Reflektory LED
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane

Wewnątrz
- Volkswagen R GmbH

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tempomat
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną - "Climatronic"
- System nawigacji satelitarnej "Discover Media"
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie
przez trzy lata)
- System radiowy "Composition Media"
- Karta SD z mapą Europy
- System "Rear Assist" - kamera cofania
- Podłączenie telefonu komórkowego za pośrednictwem Car-Net

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1854 km

Tagi: , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij