To trochę kuriozalne, ale w 2024 roku zaczynamy cenić… prostotę. Sterowanie wszystkim za pomocą ekranu dotykowego może nadaje wnętrzu nowoczesności, ale – nie da się ukryć – wpływa negatywnie na ergonomię. Inna sprawa, że nie o sam design tutaj chodzi, bo brak fizycznych przycisków wpływa też na koszty produkcji…
I w tym wszystkim wsiadamy do Skody Karoq. W porównaniu do poprzednio testowanego egzemplarza, ten przeszedł małą kurację odmładzającą – zmieniły się jednak detale i to głównie z zewnątrz. Wnętrze to taki powrót o kilka lat wstecz, ale sami byliśmy zdziwieni, jak bardzo brakowało nam tej prostoty obsługi. Więcej o Karoqu w pełnym teście opowiada Marcin.
Technikalia
| Serce: | 1.5 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | DSG - 7-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1498 cm3 |
| Moc: | 150 KM (110 kW) przy 5000-6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 250 Nm przy 1500-3500 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 210 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 9,0 s |
| Spalanie (dane producenta): | 6,1-6,7 l/100km średnie |
| Wydychanie CO2: | 138-152 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon: | 215/50 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4390 mm |
| Szeroki? | 1841 mm |
| Wysoki? | 1603 mm |
| Rozstaw osi: | 2638 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1548 kg |
| Ładowność: | 382 kg |
| Bagażnik: | 521 l |
| Średnica zawracania: | 10,9 m |
| Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 121 900 PLN (1.0 TSI 115 KM Selection) |
| Cena testowanej wersji: | 140 500 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 180 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 577 km |


























