Nismo zasłużyło się motoryzacji na wiele sposobów – od razu na myśl przychodzą nam auta Nissana z wyścigu Le Mans czy też najostrzejsze odmiany Skyline’a i GT-R’a. Zupełnie na drugim biegunie wizerunku japońskiej marki stoi Juke – modny, choć kontrowersyjnie wyglądający crossover, który ze sportem w cywilnej wersji nie ma nic wspólnego. Sama idea, by tym modelem zajął się nadworny tuner Nissana jest więc dość osobliwa – i jest to eufemizm.
To absurdalne na pierwszy rzut oka połączenie w praktyce okazuje się mieć jednak naprawdę spory sens. Juke Nismo RS to auto, któremu warto dać szansę. Szerzej w naszym najnowszym teście opowiada o tym Maciek.
Materiał powstał w ramach współpracy z portalem ExoticCars.pl. Tam przeczytacie też TEKST.
Technikalia
| Serce: | 1.6L Turbo DIG-T 218 - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1618 cm3 |
| Moc: | 218 KM (160 kW), przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 280 Nm przy 3600-4800 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 220 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,0 s |
| Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 9,5 / 5,9 / 7,2 l/100 km 13,0/8,5/10,5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 168 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 225/45 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4165 mm |
| Szeroki? | 1765 mm |
| Wysoki? | 1565 mm |
| Rozstaw osi: | 2530 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1341 kg |
| Ładowność: | 445 kg |
| Bagażnik: | 354 l (maksymalnie 1189 l) |
| Średnica zawracania: | 10,7 m |
| Pojemność baku: | 46 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa naszego egzemplarza: | 102 100 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 112 400 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- 18-calowe felgi - Przyciemniane szyby - Światła LED do jazdy dziennej - Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, podgrzewane, składane | - Kolumna kierownicy regulowana w jednej płaszczyźnie - Kierownica pokryta Alcantarą - Zamszowa tapicerka - Regulacja wysokości fotela kierowcy - Dzielona tylna kanapa - Detale stylistyczne NISMO | - Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne - ESP + ABS + VDC - Dojazdowe koło zapasowe - Centralny zamek z pilotem - System Nissan Dynamic Control |
- Elektrycznie opuszczane szyby z przodu i z tyłu - Inteligentny kluczyk I-Key z przyciskiem Start/Stop - Tempomat z ogranicznikiem prędkości - Czujnik deszczu i zmierzchu - NissanConnect: zintegrowany system nawigacji z 5,8-calowym wyświetlaczem, łącza USB, MP3 i iPod, 6 głośników, kamera cofania, usługi Google |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1473 km |




























Abarth
Alfa Romeo
Alpine
Audi
BMW
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Infiniti
Jeep
Kia
Land Rover
Lexus
Mazda
Mercedes-Benz
MINI
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Seat
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
Toyota
Volkswagen
Volvo