Nismo zasłużyło się motoryzacji na wiele sposobów – od razu na myśl przychodzą nam auta Nissana z wyścigu Le Mans czy też najostrzejsze odmiany Skyline’a i GT-R’a. Zupełnie na drugim biegunie wizerunku japońskiej marki stoi Juke – modny, choć kontrowersyjnie wyglądający crossover, który ze sportem w cywilnej wersji nie ma nic wspólnego. Sama idea, by tym modelem zajął się nadworny tuner Nissana jest więc dość osobliwa – i jest to eufemizm.
To absurdalne na pierwszy rzut oka połączenie w praktyce okazuje się mieć jednak naprawdę spory sens. Juke Nismo RS to auto, któremu warto dać szansę. Szerzej w naszym najnowszym teście opowiada o tym Maciek.
Materiał powstał w ramach współpracy z portalem ExoticCars.pl. Tam przeczytacie też TEKST.
Technikalia
| Serce: | 1.6L Turbo DIG-T 218 - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1618 cm3 |
| Moc: | 218 KM (160 kW), przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 280 Nm przy 3600-4800 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 220 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,0 s |
| Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 9,5 / 5,9 / 7,2 l/100 km 13,0/8,5/10,5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 168 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 225/45 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4165 mm |
| Szeroki? | 1765 mm |
| Wysoki? | 1565 mm |
| Rozstaw osi: | 2530 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1341 kg |
| Ładowność: | 445 kg |
| Bagażnik: | 354 l (maksymalnie 1189 l) |
| Średnica zawracania: | 10,7 m |
| Pojemność baku: | 46 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa naszego egzemplarza: | 102 100 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 112 400 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1473 km |






























