Z tą legendą motoryzacji mierzymy się po raz pierwszy. I choć ze swoim protoplastą dzieli co najwyżej nazwę, to MINI wciąż zajmuje specjalne miejsce w samochodowym świecie.
Najnowsze wydanie tego auta coraz bardziej odbiega od oryginału – nie tylko znacznie powiększyło swoje rozmiary i metkę z ceną, ale też zyskało dodatkową parę drzwi. Przy tym wszystkim pod maską skrywa zaledwie 3-cylindrowy silnik, a do tego w tej wersji próbuje nawiązywać do pierwszej serii oryginalnego MINI. O tym, że to wszystko jednak może mieć sens opowie dzisiaj Marcin w teście pięciodrzwiowego MINI Coopera Seven Edition.
Technikalia
| Serce: | 1.5 - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | automatyczna, 6-biegowa Steptronic |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 3, rzędowy |
| Pojemność: | 1499 cm3 |
| Moc: | 136 KM (100 kW) przy 4400 obr./min, |
| Moment obrotowy: | 220 Nm przy 1250 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 207 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 8,1 s |
| Spalanie (dane producenta): | 6,1 / 4,2 / 4,9 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2: | 114 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon: | 205/45 R17 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
| Długi? | 3982 mm |
| Szeroki? | 1727 mm |
| Wysoki? | 1425 mm |
| Rozstaw osi: | 2495 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1220 kg |
| Ładowność: | 525 kg |
| Bagażnik: | 278 l (max. 941 l) |
| Średnica zawracania: | 11 m |
| Pojemność baku: | 40 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 80 200 PLN (MINI 3d) |
| Cena testowanej wersji: | 102 527 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 164 367 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 773 km |
































































