Enigmatyczny nagłówek przedstawia proste równanie, które w realnym świecie motoryzacji może oznaczać powstanie nowej budżetowej marki produkującej auta elektryczne. W Chinach.
JAC (Anhui Jianghuai Automobile) to nieznany szerzej na świecie chiński producent samochodów. Obecnie JAC to dziewiąta co do wielkości firma związana z rynkiem samochodowym na swoim rodzimym rynku, co jednak ważniejsze – jest ona największym producentem aut elektrycznych w Chinach. Volkswagen chcący powiększać swój udział w sprzedaży tego typu aut na świecie właśnie podpisał z Azjatami wstępną umowę, której efektem ma być powstanie spółki, która zajmie się wprowadzeniem na rynek i produkcją elektryków “przystępnych cenowo dla każdego”. Co więcej, ważny jest fakt, że w Chinach zaczęto coraz większą uwagę zwracać na zanieczyszczenie powietrza, a w niektórych miastach lokalne prawo daje możliwość oferowania producentom swoich aut w salonach tylko jeśli… w ofercie posiadają pojazd elektryczny.
Volkswagen chce przy tym, aby samochody były budowane na chińskiej platformie stworzonej z myślą o autach elektrycznych. Będzie to o tyle proste, że JAC w swojej ofercie ma już dwa modele “na prąd” – kompaktowego IEV6S (zdjęcie po lewej), który może przejechać na jednym ładowaniu 250 kilometrów i rozwija moc 114 koni mechanicznych oraz sedana IEV5 (zdjęcie po prawej), który napędzany 67 konnym silnikiem może przejechać do 200 kilometrów.
Czy współpraca grupy VAG z JAC dojdzie do skutku dowiemy się jeszcze w tym roku, złośliwi mówią, że Niemcom zależy tak bardzo na odbudowaniu wizerunku marki przyjaznej środowisku, że przymkną nawet oko na fakt, że ich potencjalny partner z Chin skopiował kiedyś Audi A6 i wprowadził je na rynek pod nazwą Refine A6.
Tagi: audi a6, chiny, elektrczny, elektryk, jac, plotki, rynek, vag, volkswagen