Chociaż aż trudno w to uwierzyć, to kartoteki nie kłamią – Subaru Technica International (STI) ma już na karku 30 lat i celebruje to w wyjątkowy sposób.
Zacznijmy od najważniejszej informacji – to najmocniejsze Subaru z serii STI jakie powstało. Chociaż moc jest tutaj czynnikiem sprawiającym, że to wyjątkowe auto, to nie jest jedyną rzeczą czyniącą je szybszym. Japończycy pokazali swój inżynierski kunszt wyposażając WRX STI Type RA-R w wiele innych rozwiązań.
Pod maską specjalnej urodzinowej edycji samochodu pracuje ten sam 4-cylindrowy boxer co w standardowym WRX STI, ale dzięki zmodyfikowanemu układowo wydechowemu oraz dolotowi generuje teraz nie 300, a aż 324 konie mechaniczne. Poza tym Subaru zostało wyposażone w sprężyny oraz resory mające pozwolić na jeszcze szybszą jazdę, nowy intercooler pracujący bardziej wydajnie od seryjnego, hamulce firmy Brembo i opony Michelin Pilot Sport 4S. Na koniec Subaru odchudziło WRX STI o 10 kilogramów. Type RA-R wyróżnia się ponadto kilkoma detalami zewnętrznymi – przedni grill ma strukturę plastra miodu, kilka elementów wykonano z włókna węglowego, antena na dachu przypomina płetwę rekina, natomiast na klapie bagażnika znalazło się oznaczenie przypominające o 30-tych urodzinach STI.
Chociaż WRX STI Type RA-R jest samochodem, na który ostrzą sobie zęby fani marki z dosłownie całego świata, to Subaru ma dla nich złe wieści. Samochód będzie dostępny tylko na rodzimym japońskim rynku. Na domiar wszystkiego powstanie on tylko w liczbie 500 egzemplarzy.
Tagi: edycja specjalna, impreza, japonia, limitowany, nowe subaru, nowość, premiera, ra-r, sti, subaru, subaru impreza, subaru wrx sti, subaru wrx sti type ra-r, type ra-r, urodziny, wrx sti, wrx sti type ra-r