Sportowy oddział Renault nie zwalnia tempa i kilkanaście tygodni po premierze standardowej odmiany Megane R.S. prezentuje jeszcze mocniejszą odmianę.
Chociaż zadanie nie będzie proste, a konkurencja także nie śpi, to cel jest najprawdopodobniej tylko jeden. Nowy rekord czasu okrążenia północnej pętli Nurburgringu w wykonaniu przednionapędowego samochodu produkowanego seryjnie. Renault ten zaszczyt będzie próbowało wyrwać z rąk Hondy. Civic Type-R pokonał tor w czasie 7 minut i 43 sekund. Czy Megane R.S. Trophy będzie w stanie przebić ten wyczyn?
Z pomocą ma przyjść kilka elementów, które zostały zmienione w stosunku do standardowej odmiany. Co prawda zakres modyfikacji jest nieco mniejszy niż przewidywało wiele osób, ale nie można też powiedzieć, że dzieje się tu mało. Moc w Trophy osiągnęła pułap 300 koni mechanicznych, moment obrotowy zaś w zależności od skrzyni biegów będzie wynosić 400 Nm (skrzynia manualna, sześciobiegowa) lub 420 Nm (automatyczna dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa). To daje wzrost mocy o 20 koni mechanicznych i 30 Nm w stosunku do standardowej odmiany. Megane R.S. Trophy będzie także szybciej przyspieszać – o 0,1 sekundy. Wszystko zostało osiągnięte dzięki zmienionej charakterystyce pracy turbosprężarki oraz nowemu układowi wydechowemu.
Moc nie pokona rekordu Nurburgringu sama. Z pomocą w opanowaniu wszystkich koni mechanicznych kierowcy przyjdą dwa systemy. Pierwszym z nich jest 4CONTROL, który odpowiada za skrętność wszystkich kół samochodu. W zależności od prędkości tylna oś zostaje skierowana w kierunku przeciwnym (do 70 km/h) lub tym samym (powyżej 70 km/h) w stosunku do osi przedniej. Drugim systemem, który może okazać się kluczowy z punktu widzenia bicia rekord, jest mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szpera) firmy Torsen. Dodatkowe zmiany w odmianie Trophy to inaczej zestrojone zawieszenie, nowy przedni zderzak, dedykowane 19-calowe lżejsze felgi oraz opcjonalne fotele kubełkowe Recaro obite Alcantarą.
Zamówienia na Megane R.S. Trophy będzie można składać u dealerów dopiero jesienią, pierwsze egzemplarze mają natomiast dojechać do klientów zimą. Na razie nie wiemy jaka będzie różnica w cenie pomiędzy standardową odmianą a wersją Trophy.
Tagi: honda civic type r, hothatch, każdy dzień to wyścig, megane rs, megane rs trophy, nowe renault megane rs, nowy megane rs, nurburgring, Renault, renault megane, renault megane rs, renault megane rs trophy, renault sport, rs, sport renault, trophy