Niemcy stworzyli odmianę Caymana dedykowaną sportowej jeździe po torach, także w profesjonalnych seriach wyścigowych.
Pojazd będzie dostępny w dwóch wersjach: Trackday oraz Competition. Pierwsza z nich skierowana jest do kierowców uczęszczających na tor weekendowo, używając auta jako torowej zabawki. Druga odmiana jest już w pełni profesjonalną maszyną, która spełnia wymagania homologacyjne wielu serii wyścigowych pod egidą FIA. Pierwszy wariant to koszt 134 000 Euro, drugi zaś jest o 23 000 droższy.
Umieszczony centralnie silnik to jednostka typu boxer o pojemności 3,8 litra. Generuje ona 420 koni mechanicznych i 425 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na tylne koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni biegów. W jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu jej potencjału pomaga mechaniczna „szpera” oraz pochodzące z wyczynowego Porsche 911 GT3 Cup przednie zawieszenie.
O ile w wersji Trackday znajdziemy takie udogodnienia jak ABS, ESP, kontrolę trakcji czy klimatyzację, o tyle wersja Competition to już nie przelewki. Jest ona zbudowana z części przygotowanych do jazdy wyczynowej, ma regulację siły hamowania oraz sprężyny ze zmienną siłą działania. Pojemność zbiornika paliwa w wersji Trackday wynosi 80 litrów, w bardziej wyczynowej odmianie jest większa – wynosi aż 110 litrów.
We wnętrzu znalazła się klatka bezpieczeństwa chroniąca kierowcę i fotele kubełkowe Recaro z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. Zestaw wskaźników stworzyła forma Cosworth, system który współpracuje z wyświetlaczem zapisuje dane pochodzące z samochodu, co pozwala po ich analizie pojechać jeszcze szybciej i efektywniej.
Osoby zainteresowane zakupem torowego Porsche mogą już się zgłaszać do salonów i składać zamówienia. Pierwsze egzemplarze trafią jednak do klientów w lutym.
Tagi: boxer, gt4, gt4 clubsport, nowość, porsche, porsche 718 cayman, porsche cayman, porsche cayman gt4, porsche cayman gt4 clubsport, porsche clubsport, trackday, zabawka