Budżetowy Ford nie przekonał do siebie Europejczyków. Najmniejszy samochód w gamie marki do końca roku ma zostać wycofany ze sprzedaży.
Ford Ka+ nie sprzedaje się tak dobrze, jak jego konkurenci z segmentu A. Pomijając słabe wyniki samochodu w Europie, zaprzestanie produkcji pomoże Fordowi poprawić ogólną emisję CO2 – zaostrzające się od 2020 roku normy emisji spalin zdecydowanie utrudniają skonstruowanie atrakcyjnej dla klienta propozycji w tym segmencie bazującej na niezbyt wyrafinowanej konstrukcji jaką jest Ka+.
Najmniejszy model niedawno upodobniono jeszcze do większych braci. Na przodzie króluje grill „a’la Aston Martin”, linia boczna prezentuje przetłoczenie biegnące przez całe drzwi, a z tyłu rzuca się w oczy zderzak, który wystaje przed klapą bagażnika. W ofercie znajdziemy również wersję Active. Charakteryzuje się ona podwyższonym zawieszeniem oraz plastikowymi osłonami, ale nawet próba zrobienia z miejskiego autka crossovera nie pomogła w podreperowaniu sprzedaży.
Od teraz bazowym modelem Forda będzie Fiesta, więc najprawdopodobniej obniżone zostanie jej wyposażenie standardowe, aby była bardziej przystępna cenowo. Ceny nowego Ka+ zaczynają się od 42 050 zł.
Tagi: crossover, czy sprzedają jeszcze forda ka?, ford, ford ka+, ford polska, już nie będzie forda ka+ w europie, ka plus, ka+, ka+ active, ka+ koniec sprzedaży, koniec forda ka, sprzedaż, wycofany