MENU

Wyprodukowano pierwsze egzemplarze Focusa RS

Wiemy ile przyjdzie zapłacić za nową E-klasę

2016 DS 3

19 stycznia 2016 Great news! Autor:

DS 3 – odmłodzone maleństwo

Uważajcie, żeby się nie pomylić – od dziś DS 3 nie występuje już pod szyldem Citroena i w nieco odświeżonej formie dołącza do niedawno wyodrębnionej rodziny DS Automobiles.

2016 DS 3

To od niego zaczął się pomysł Citroena na reinkarnację symbolu DS pod postacią nieco bardziej wysublimowanych i ekskluzywnych modeli – początkowo jeszcze w regularnej ofercie producenta, dziś już w formie osobnej marki. Trudno powiedzieć, by DS 3 w tym czasie się jakoś zestarzało, ale taki rynkowy staż to już wystarczająco dużo czasu, by pokusić się o mniejszy lub większy facelifting. W przypadku francuskiego malucha mamy do czynienia raczej z kosmetycznymi zmianami polegającymi głównie na tym, by przemodelować front auta usuwając większość konotacji z Citroenem.

2016 DS 3

DS 3 ma uchodzić za atrakcyjne i modne autko, stąd od razu mamy wybór pomiędzy klasycznym nadwoziem, a wersją Cabrio z odsuwanym dachem. Konfigurowanie auta dla niezdecydowanych może okazać się drogą przez mękę, bo już na start dostajemy 78 możliwych kombinacji kolorów lakieru i materiału dachu, a w swoim czasie na pewno ukaże się kilka limitowanych edycji modelu. Odświeżona wersja względem poprzednika otrzyma kilka nowych wzorów tapicerki, a sam producent chwali się starannością wykończenia wnętrza, użytymi nietuzinkowymi materiałami i niezliczoną liczbą designerskich detali, których eksplorację lepiej zostawić jednak na spotkanie sam na sam z francuskim autkiem.

2016 DS 3

Najmniejszy model z rodziny DS zaktualizowany został także o wszystkie multimedialne gadżety i systemy bezpieczeństwa. Centrum dowodzenia autem z 7-calowym dotykowym ekranem będzie wyposażone w takie aplikacje jak MirrorLink czy też Apple CarPlay. W mieście na pewno przyda się system Active City Brake działający do prędkości 30 km/h czy też czujniki parkowania z przodu i z tyłu (wraz z kamerą).

2016 DS 3

Co pod maską? Do wyboru aż osiem silników. Trzy razy wysokoprężne BlueHDI i pięć benzyniaków w wariantach trzy- bądź czterocylindrowych. Do tego aż trzy przekładnie – klasyczny manual, skrzynia półautomatyczna i nowo zaprezentowany automat EAT6. Ten ostatni przeznaczony będzie dla wersji z silnikiem PureTech 110 S&S, choć jeszcze ciekawiej na papierze wygląda wariant PureTech 130 (ze skrzynią manualną) – nowość w DS3 i póki co najmocniejsza wersja Performance.

2016 DS 3

Tutaj z silnika o pojemności 1,6 litra wyciśnięto 208 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Takie połączenie, wraz z dyferencjałem Torsena o ograniczonym poślizgu i większymi hamulcami, można spokojnie określić jako intrygującego hot hatcha.


2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 32016 DS 3 2016 DS 3 2016 DS 3

 

Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij