Wielu fanów motoryzacji uważa crossovery za samochody pozbawione sensu i polotu. BMW stara się zerwać z takim wizerunkiem segmentu prezentując najmocniejszą odmianę modelu X2.
BMW X2 nie jest autem przełomowym, nie wnosi do segmentu nic nowego, ale w historii marki z pewnością zapisze się ze względu na właśnie zaprezentowaną wersję M35i. Jest ona bowiem napędzana najmocniejszym w historii bawarskiej firmy silnikiem czterocylindrowym. Dwulitrowiec generuje moc aż 306 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 450 Nm. Pozwala to katapultować crossovera do pierwszej „setki” w 4,9 sekundy.
M35i wyposażone jest standardowo w napęd na cztery koła, który przekazywany jest przez ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów. Poza tym BMW zadbało o właściwości jezdne wyposażając crossovera w adaptacyjne zawieszenie oraz zmieniając charakterystykę pracy układu kierowniczego. Za siłę hamującą odpowiadają zaś 18-calowe tarcze hamulcowe na przedniej osi oraz 17-calowe z tyłu. X2 M35i stoi standardowo na kołach 19-calowych, jednak BMW opcjonalnie oferuje także obręcze o jeden cal większe. Najmocniejsza odmiana standardowo jest wyposażona w bodykit znany z odmiany wyposażonej w pakiet stylistyczny M. Standardem są także reflektory LED.
Wnętrze M35i jest identyczne do tego, które do tej pory oferowane było w pakiecie stylistycznym M. Różnicą jest jednak możliwość zamówienia opcjonalnych foteli przypominających kubełkowe. W sumie wnętrze jest dostępne w trzech głównych wariantach stylistycznych.
Produkcja M35i rozpocznie się w listopadzie, jednak klienci z Europy na auto będą musieli poczekać do wiosny przyszłego roku. BMW na razie nie dostosowało bowiem silnika do obowiązującej na Starym Kontynencie normy emisji spalin.
Tagi: 2.0, 4x4, bmw, bmw x2, bmw x2 m35i, crossover, hothatch, m35i, suv, turbo, x2, x2 m35i, xdrive