MENU

Volvo XC60 D3 Drive-E 150 KM Momentum – test

Renault Mégane Energy TCe 130 BOSE – test

30 sierpnia 2016 Testy, Wideo Autor:

Volkswagen Golf R – test

Volkswagen Golf, mimo że zazwyczaj nie kojarzy z czymś niezwykłym, okazuje się mieć mnóstwo twarzy. Są neutralne diesle, spokojne rodzinne kombiaki, ale także kilka edycji specjalnych – na czele z tą oznaczoną symbolem GTI, oraz jeszcze bardziej pikantną R.

Receptura na hot hatcha tutaj składa się z wyjątkowo wyrazistych składników – napędu na obie osie, silnika o mocy 300 KM i skrzyni DSG. O swoich doświadczeniach z najmocniejszym Golfem opowie Maciek.

 


2016-volkswagen-golf-r-test-1 2016-volkswagen-golf-r-test-2 2016-volkswagen-golf-r-test-3 2016-volkswagen-golf-r-test-4 2016-volkswagen-golf-r-test-5 2016-volkswagen-golf-r-test-6 2016-volkswagen-golf-r-test-7 2016-volkswagen-golf-r-test-8 2016-volkswagen-golf-r-test-9 2016-volkswagen-golf-r-test-10 2016-volkswagen-golf-r-test-11 2016-volkswagen-golf-r-test-12 2016-volkswagen-golf-r-test-13 2016-volkswagen-golf-r-test-14 2016-volkswagen-golf-r-test-15 2016-volkswagen-golf-r-test-16 2016-volkswagen-golf-r-test-17 2016-volkswagen-golf-r-test-18 2016-volkswagen-golf-r-test-19 2016-volkswagen-golf-r-test-20 2016-volkswagen-golf-r-test-21 2016-volkswagen-golf-r-test-22 2016-volkswagen-golf-r-test-23 2016-volkswagen-golf-r-test-24


Technikalia

Serce:2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:DSG - 6-biegowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła, 4MOTION
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1984 cm3
Moc:300 KM (221 kW) przy 5500-6200 obr./min
Moment obrotowy:380 Nm przy 1800-5500 obr./min
Do "setki":4,9 s
Prędkość maksymalna:250 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
8,5 / 5,0 / 6,9 l/100 km
11,0 / 7,5 / 9 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2159 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon235/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4276 mm
Szeroki?1790 mm
Wysoki?1460 mm
Rozstaw osi:2630 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1495 kg
Ładowność:580 kg
Bagażnik:343 l (max. 1233 l)
Średnica zawracania:10,9 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:161 220 PLN
Testowany egzemplarz:204 040 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym matowym i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Szyby termoizolacyjne
- Zderzaki sportowe, lakierowane w kolorze nadwozia
- Listwa na osłonie chłodnicy oraz reflektorach z przodu w kolorze srebrnym z logo R
- Osłona wlotu powietrza w kolorze czarnym z logo R
- Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane
- Chromowane emblematy R z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika
- Chromowane końcówki układu wydechowego, podwójne (dwie po lewej i dwie po prawej stronie)
- Spojler dachowy powiększony, w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Reflektory bi-ksenonowe "Top" ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED
- Obręcze ze stopu metali lekkich "Cadiz" 7,5J x 18

Wewnątrz
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacja wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, sportowy
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG
- dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
- możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem
- łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów
- Tapicerka siedzeń "Race"
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Piano Black"
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
- Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
- Gniazdo zasilające 12V w bagażniku
- Oświetlenie ambiente

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie sportowe, nadwozie obniżone o 20 mm
- Asystent podjazdu i zjazdu
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
- Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania
- System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu
- Tempomat
- Wybór profilu jazdy
- możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną "Climatronic"
- System radiowy "Composition Colour" z 5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz
funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji oraz telefonu
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- czujnik deszczu
- automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- funkcja świateł - Coming / Leaving Home
- czujnik zmierzchu
- funkcja automatycznego włączania świateł

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane (+ 740 zł)
- Obręcze aluminiowe "Pretoria" 8J x 19 (+ 4400 zł)

Wewnątrz
- Tapicerka skórzana Nappa Carbon (+ 12 220 zł)
- Pakiet "Zimowy"
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone (+ 1210 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC ( +3890 zł)
- Asystent toru jazdy "Lane Assist" z "Dynamic Light Assist" i rozpoznawaniem znaków
drogowych
(+ 2590 zł)
- System "Park Pilot" - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na
ekranie radia
- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash" (+ 560 zł)
- System "Rear Assist" - kamera cofania (+ 940 zł)

Elektronika i bajery
- Pakiet "Business"
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie
przez trzy lata)
- System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" (+ 6710 zł)
- System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) (+ 2240 zł)
- System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu dla
autoalarmu (+ 1650 zł)
- Instalacja telefoniczna "Premium" (+ 1750 zł)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1376 km

Tagi: , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij