Minęło już ponad 10 lat od premiery pierwszej generacji Audi Q7. Samochodu, który był projektowany głównie z myślą o rynku amerykańskim. Ku zaskoczeniu niektórych, model ten świetnie przyjął się również w Europie, gdzie od dłuższego czasu obserwujemy prawdziwą modę na podniesione auta.
Preferencje się jednak zmieniają. Sam rozmiar nie wystarczy, bo kupując SUVa za grubo ponad 300 000 zł klienci chcą mieć kilka aut w jednym – funkcjonalne, bezpieczne kombi, do tego podniesione auto ze świetną widocznością, ale i pojazd, który będzie przyjemny w prowadzeniu. Dlatego Audi pracując nad drugą ewolucją Q-siódemki postawiło przede wszystkim na redukcję masy – nawet o 325 kilogramów w stosunku do poprzednika. Jakie są tego efekty? W trakcie imprezy Audi quattro experience benzynowe Audi Q7 3.0 TFSI sprawdzał Maciek.
Technikalia
Serce: | 3.0 TFSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 8-stopniowa, automatyczna tiptronic |
Napęd: | na cztery koła Quattro |
Liczba i układ cylindrów: | V6 |
Pojemność: | 2995 cm3 |
Moc: | 333 KM (245 kW), przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy: | 440 Nm przy 2900-5300 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h | 6,1 s |
Spalanie (dane producenta): | 9,7 / 7,2 / 8,1 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 189 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe |
Rozmiar opon podstawowych | 255/60 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 5052 mm |
Szeroki? | 1978 mm |
Wysoki? | 1741 mm |
Rozstaw osi: | 2994 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 7 |
Ciężki? | 2045 kg |
Ładowność: | 695 kg |
Bagażnik: | 890 l |
Średnica zawracania: | 12,4 m |
Pojemność baku: | 85 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 311 400 PLN |
Tagi: 3.0 tfsi, audi, audi q7, audi q7 wideotest, audi quattro experience, audi-test, q7, q7 3.0 tfsi, q7 benzyna, q7 test, Test, wideo