Jest wiele rzeczy, które dają przyjemność z jazdy samochodem. Lexus RC F ma tych argumentów wyjątkowo dużo – trudno wręcz o drugie takie auto na rynku, które dostarczałoby tyle powodów, by po prostu nim jeździć. Tylko i wyłącznie dla własnej satysfakcji, bez celu i prozaicznych potrzeb.
Możemy wyliczać niemal w nieskończoność, przypominać wyjątkowość niesamowitego V8 drzemiącego tutaj pod maską wykonaną z włókna węglowego, onieśmielający dźwięk, budzący ogromny respekt narowisty charakter, czy też, na drugim biegunie, znakomicie wykończone wnętrza, w którym po prostu chce się przebywać. Zamiast tego jednak po prostu weźmy kluczyki i udajmy się w podróż, tak jak powinniśmy to zrobić. Na wspaniałe przeżycia z Lexusem RC F Carbon zaprasza Marcin.
Technikalia
Serce: 5.0 V8 - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów: 8-stopniowa, automatyczna
Napęd: na tylne koła
Liczba i układ cylindrów: 8, widlasty
Pojemność: 4969 cm3
Moc: 477 KM przy 7100 obr./min
Moment obrotowy: 530 Nm przy 4800-5600 obr./min
Prędkość maksymalna: 270 km/h
Sprint 0-100km/h 4,5 s
Spalanie:
Spalanie (nasza średnia): 17,6 / 11,3 / 14,8 l/100 km
22 / 14 / 17,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 252 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył) system o architekturze Multilink/system o architekturze Multilink
Rozmiar opon przód: 255/35 R19
tył: 275/35 R19
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.
Jak duże?
Długi? 4705 mm
Szeroki? 1845 mm
Wysoki? 1390 mm
Rozstaw osi: 2730 mm
Ile drzwi? 2
Ile miejsc? 4
Ciężki? 1860 kg
Ładowność: 390 kg
Bagażnik: 340 l
Średnica zawracania: ok. 11 m
Pojemność baku: 66 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 397 900 PLN (RC F Elegance)
Cena testowanej wersji: 468 700 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 502 390 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- 19” obręcze kół z kutego aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) o wzorze standardowym
- Podgrzewane wycieraczki szyby czołowej z czujnikiem deszczu
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED i przednie kierunkowskazy w technologii LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED z systemem adaptacyjnych świateł długich (AHB)
Wewnątrz
- Tapicerka z tkaniny Alcantara
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- System Inteligentny Kluczyk (otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza)
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 6 kierunków)
- Fotele regulowane elektrycznie (8 kierowca i 6 pasażer) + pamięć i podparcie lędźwiowe (kierowca)
- Oświetlenie wnętrza w technologii LED
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i systemem automatycznej recyrkulacji powietrza
- Elementy wykończenia wnętrza ze srebrnego włókna szklanego (listwa przy schowku pasażera, panele w drzwiach)
- Kierownica ze skóry perforowanej z logo F
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 8 poduszek powietrznych
- Konstrukcja przednich foteli zmniejszająca ryzyko urazów szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- Sygnalizacja hamowania awaryjnego (EBS)
- System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu (ABS)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC)
- Czujniki ciśnienia w oponach (z osobną informacją o każdym kole)
- Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD)
- Przednie hamulce tarczowe Brembo® o średnicy 380 mm
- Sportowy zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System kontroli trakcji (TRC)
- System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
- System aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC)
- Zestaw naprawczy do kół
- Tempomat (Cruise Control)
- Czujnik zmierzchu
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7")
- Immobilizer i system antykradzieżowy (alarm z syreną)
Elektronika i bajery
- Inteligentna karta (kluczyk w postaci płaskiej karty)
- Bluetooth
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników z systemem nawigacji Lexus Navigation
- Wejścia USB i AUX z VTR dla zewnętrznych urządzeń audio
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- 19" obręcze kół z kutego aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) o wzorze High Plus
- Pokrywa silnika, dach oraz wysuwany spojler wykończone z karbonu
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Sportowy dyferencjał TVD (z systemem wektorowania momentu obrotowego)
Elektronika i bajery
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, 10 głośników z systemem nawigacji Lexus Premium Navigation z Lexus Connected Services, dotykowy interfejs Remote Touch
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Podgrzewanie kierownicy
- Zaciski hamulców w kolorze Lava Orange z logo F
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty
- Pakiet ochrony przeciwzderzeniowej: aktywny tempomat (ACC), system ochrony przedzderzeniowej (PCS)
- Pakiet Luxury: tapicerka ze skóry naturalnej o podwyższonej jakości (półanilinowej), podgrzewane i wentylowane fotele przednie
- Pakiet LDA: system adaptacyjnych świateł długich (AHB), system sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
- System audio klasy premium Mark Levinson®: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, 17 głośników z systemem nawigacji Lexus Premium Navigation z Lexus Connected Services, dotykowy interfejs Remote Touch
- Lakier HEAT Blue Metallic
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 3217 km
Tagi: 2017 lexus rc f , carbon , film , Lexus , lexus , lexus polska , lexus rc f , lexus rc f carbon , lexus rc f dane techniczne , lexus rc f jazda próbna , lexus rc f opinia , lexus rc f prezentacja , lexus rc f recenzja , lexus rc f review , lexus rc f test , lexus rc f wideo , lexus rc f zdjęcia , lexus rcf , lexus v8 , rc f , rc f carbon , rcf , rwd , Test , v8 , wideo , wolnossące v8