Kolejny segment pada ofiarą wszechobecnych crossoverów. Dziś minivany mają wyjątkowo trudne zadanie – muszą być nie tylko zdroworozsądkowe, ale też mieć w sobie odrobinę charakteru. Temu wyzwaniu próbuje sprostać Citroen C4 Picasso .
Kto inny, jak nie Francuzi, mógłby stworzyć auto rodzinne z nutką awangardy? W naszym teście najnowsza odmiana po drobnej modernizacji, z trzycylindrowcem pod maską. Opowiada o niej Janek.
Technikalia
Serce: 1.2 PureTech 130 KM - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: EAT6 - automatyczna
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1199 cm3
Moc: 130 KM (95 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 204 km/h
Sprint 0-100km/h 10,2 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 6,4 / 4,4 / 5,1 l/100 km
8,0 / 6,2 / 7,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 115 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) typu MacPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 205/55 R17
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 4428 mm
Szeroki? 1826 mm
Wysoki? 1610 mm
Rozstaw osi: 2785 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1280 kg
Ładowność: 625 kg
Bagażnik: 537 l
Średnica zawracania: 10 m
Pojemność baku: 57 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 71 990 zł (Live, 1.2 PureTech 110 S&S)
Cena testowanej wersji: 91 990 zł (More Life, 1.2 PureTech 130 S&S EAT6)
Cena testowanego egzemplarza: około 106 000 zł
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka boczne z kierunkowskazami LED
- Reflektory przednie halogenowe
- Światła do jazdy dziennej LED przód
- Obręcze kół stalowe 16"
Wewnątrz
- Pasy bezpieczeństwa w I rzędzie z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia
- Pasy bezpieczeństwa w II rzędzie z ogranicznikami napięcia, (x2; nie dotyczy miejsca centralnego)
- Blokada drzwi mechaniczna
- Klimatyzacja manualna dwustrefowa
- Szyba przednia akustyczna
- Szyba wsteczna podgrzewana
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
- Lusterko wewnętrzne z funkcją dzień/noc
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej
- Gniazdo 12V w II rzędzie
- Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowe
- Schowek podświetlany i wentylowany
- Konsola centralna w I rzędzie
- Fotel kierowcy regulowany manualnie
- Fotel pasażera regulowany manualnie
- Fotele w II rzędzie niezależne (x3)
- Tapicerka materiałowa Milazzo Grey / Gris Ardoise
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (AbS)
- System stabilizacji toru jazdy (ESP)
- System inteligentnej kontroli trakcji (ASR)
- Elektroniczny rozdział siły hamowania (REF)
- System wspomagania nagłego hamowania (AFU / brake Assist)
- System ostrzegania o nagłym hamowaniu (ARS)
- Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (Hill Assist)
- Hamulec postojowy elektryczny
- Poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe
- Regulator prędkości z ogranicznikiem (programowany)
- Czujnik ciśnienia w ogumieniu
- Zestaw naprawczy
Elektronika i bajery
- Ekran 12" LCD monochromatyczny + ekran dotykowy 7"
- Radio z bitunerem + bT + 6 głośników
- Zestaw głośnomówiący bluetooth
- Złącze jack
- Port USB
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory przednie przeciwmgłowe, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Obręcze aluminiowe 16" Notos
Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Szyba przednia akustyczna i atermiczna
- Latarka
- Lusterka boczne składane elektrycznie
- Konsola centralna w I rzędzie (wyjmowana)
- Stolik w oparciach przednich foteli
- Fotele przednie podgrzewane
- Podłokietniki w I rzędzie
- Regulacja wzdłużna II rzędu siedzeń
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Pakiet Miejski 2: Wspomaganie parkowania - czujniki z tyłu i z przodu
- Światła do jazdy dziennej automatyczne
- Czujnik deszczu
Elektronika i bajery
- Radio NAC2 CITROËN Connect Navi 3D Tri-Tuner, Mirror Link, bT, Ekran dotykowy 7", ekran 12" HD
- Citroën Connect box: Połączenie alarmowe z lokalizacją + połączenie z assistance z lokalizacją
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1043 km
Tagi: 1.2 , 1.2 puretech , 130 KM , 2017 , 3 cylindry , automat , benzyna , c4 , c4 picasso , citroen , citroen-test , eat6 , facelift , minivan , more life , mpv , picasso , puretech , Test , wideo