Wyniki sprzedaży i status dość egzotycznej marki na naszym rynku to znak, że SsangYongowi wciąż nieco brakuje do konkurencji – nawet tej koreańskiej. Czy jednak ta różnica jest rzeczywiście tak duża i znacząca?
Naszym zdaniem… niekoniecznie. Pierwszym modelem znacznie skracającym dystans do rywali jest właśnie odświeżone Korando. Zwłaszcza w wersji z mocnym dieslem wydaje się ono dość intrygującą propozycją. Argumentów na korzyść (i niekorzyść) SsangYonga Korando poszukał dla Was Marcin.
Technikalia
Serce: | Diesel 2.2L Euro-6 - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 6-stopniowa, manualna |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 2157 cm3 |
Moc: | 178 KM (131 kW) przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 400 Nm przy 1400-2800 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 185 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 7,2 / 5,0 / 5,8 l/100 km 8,0 / 6,0 / 7,2 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 152 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 215/60 R16 |
Gwarancja | mechaniczna: 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 6 lat. |
Jak duże?
Długi? | 4410 mm |
Szeroki? | 1558 mm |
Wysoki? | 1710 mm |
Rozstaw osi: | 2650 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1679 kg |
Ładowność: | 581 kg |
Bagażnik: | 500 l (max. 1550 l) |
Średnica zawracania: | 10,8 m |
Pojemność baku: | 57 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 74 000 PLN (2,0L e-XGi 200 Crystal) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 105 000 PLN |
Testowany egzemplarz: | około 112 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lusterka i klamki w kolorze nadwozia - Chromowana podwójna końcówka rury wydechowej - Światła do jazdy dziennej LED - Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane z opcją rozmrażania | - Tapicerka ciemna materiałowa - Schowek pod podłogą bagażnika - Ozdobne nakładki progowe - Wykończenie Matte Woodgrain - Regulacja wysokości i głębokości koła kierownicy - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Tylne fotele dzielone 60:40 - Sterowanie systemem audio w kierownicy | - ABS z EBD - Alarm antywłamaniowy - ESP - System monitorowania ciśnienia w oponach - Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne przednie i tylne - Immobilizer - System wspomagania nagłego hamowania - Zestaw naprawczy opon |
- Tempomat z "Eco" - Klimatyzacja manualna - Bezprzewodowy Bluetooth z zestawem głośnomówiącym - Radio z głośnikami CD / MP3 - Komputer pokładowy - Wejścia USB i AUX |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Szyby tylne przyciemniane - Koła 18" aluminiowe - Maskownica z chromowanym wykończeniem - Składane lusterka boczne - Szyby zatrzymujące promienie słoneczne - Relingi dachowe - Tylny spoiler z trzecim światłem stop LED | - Chromowane klamki - Głośniki z wykończeniem chromowanym - Wykończenie drewnopodobne Glossy woodgrain - Podgrzewana kierownica - Skórzana tapicerka - Podgrzewane fotele przednie - Podgrzewane fotele tylne - Lusterko wewnętrzne światłoczułe - Roleta bagażnika - Siatka zabezpieczająca bagaż | - Czujnik zmierzchu i czujnik deszczu - Aktywny napęd 4WD z blokadą (+ 7000 zł) |
- Klimatyzacja automatyczna z wyświetlaczem |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 640 km |
Tagi: 2.2d, 2016, diesel, korando, sapphire, ssangyong, Ssangyong, suv, Test, wideo