Wyniki sprzedaży i status dość egzotycznej marki na naszym rynku to znak, że SsangYongowi wciąż nieco brakuje do konkurencji – nawet tej koreańskiej. Czy jednak ta różnica jest rzeczywiście tak duża i znacząca?
Naszym zdaniem… niekoniecznie. Pierwszym modelem znacznie skracającym dystans do rywali jest właśnie odświeżone Korando. Zwłaszcza w wersji z mocnym dieslem wydaje się ono dość intrygującą propozycją. Argumentów na korzyść (i niekorzyść) SsangYonga Korando poszukał dla Was Marcin.
Technikalia
Serce: Diesel 2.2L Euro-6 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 6-stopniowa, manualna
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 2157 cm3
Moc: 178 KM (131 kW) przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 400 Nm przy 1400-2800 obr./min
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 7,2 / 5,0 / 5,8 l/100 km
8,0 / 6,0 / 7,2 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 152 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 215/60 R16
Gwarancja mechaniczna: 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 6 lat.
Jak duże?
Długi? 4410 mm
Szeroki? 1558 mm
Wysoki? 1710 mm
Rozstaw osi: 2650 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1679 kg
Ładowność: 581 kg
Bagażnik: 500 l (max. 1550 l)
Średnica zawracania: 10,8 m
Pojemność baku: 57 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 74 000 PLN (2,0L e-XGi 200 Crystal)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 105 000 PLN
Testowany egzemplarz: około 112 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Koła aluminiowe 16-calowe
- Lusterka i klamki w kolorze nadwozia
- Chromowana podwójna końcówka rury wydechowej
- Światła do jazdy dziennej LED
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane z opcją rozmrażania
Wewnątrz
- ISOFIX
- Tapicerka ciemna materiałowa
- Schowek pod podłogą bagażnika
- Ozdobne nakładki progowe
- Wykończenie Matte Woodgrain
- Regulacja wysokości i głębokości koła kierownicy
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tylne fotele dzielone 60:40
- Sterowanie systemem audio w kierownicy
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- ABS z EBD
- Alarm antywłamaniowy
- ESP
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne przednie i tylne
- Immobilizer
- System wspomagania nagłego hamowania
- Zestaw naprawczy opon
Elektronika i bajery
- Centralny zamek z pilotem
- Tempomat z "Eco"
- Klimatyzacja manualna
- Bezprzewodowy Bluetooth z zestawem głośnomówiącym
- Radio z głośnikami CD / MP3
- Komputer pokładowy
- Wejścia USB i AUX
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Przednie światła przeciwmgielne
- Szyby tylne przyciemniane
- Koła 18" aluminiowe
- Maskownica z chromowanym wykończeniem
- Składane lusterka boczne
- Szyby zatrzymujące promienie słoneczne
- Relingi dachowe
- Tylny spoiler z trzecim światłem stop LED
Wewnątrz
- Skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
- Chromowane klamki
- Głośniki z wykończeniem chromowanym
- Wykończenie drewnopodobne Glossy woodgrain
- Podgrzewana kierownica
- Skórzana tapicerka
- Podgrzewane fotele przednie
- Podgrzewane fotele tylne
- Lusterko wewnętrzne światłoczułe
- Roleta bagażnika
- Siatka zabezpieczająca bagaż
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System wspomagania parkowania z tyłu
- Czujnik zmierzchu i czujnik deszczu
- Aktywny napęd 4WD z blokadą (+ 7000 zł)
Elektronika i bajery
- Wbudowany system Smart Audio z kamerą cofania
- Klimatyzacja automatyczna z wyświetlaczem
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 640 km
Tagi: 2.2d , 2016 , diesel , korando , sapphire , Ssangyong , ssangyong , suv , Test , wideo