Hybrydy? Można powiedzieć, że to już normalność. Z uwagi na redukcję emisji spalin i nowe, wyśrubowane normy, praktycznie każdy producent musi mieć taki model. To nie tylko trendy, ale po prostu konieczność.
Analizując dane Skody Superb iV, nietrudno o zwątpienie. Blisko pięciometrowe nadwozie kombi, masa na poziomie 1800 kg i silnik o pojemności…. 1.4 litra? Brzmi jak żart, ale spokojnie – na pomoc przychodzi tu jednostka elektryczna, która sprawia, że moc systemowa tego tandemu wynosi 218 koni mechanicznych. A to już całkiem nieźle. Budzący nadzieje jest też deklarowany zasięg i średnie zużycie paliwa.
Nasuwa się kilka pytań: jak to wszystko sprawdza się w praktyce? Czy (i kiedy) warto rozważyć taką wersję? A może po prostu lepiej pozostać przy mocnym 2.0 TSI? O tym, jak wygląda życie z hybrydą typu plug-in opowie Wam w nowym teście Marcin.
Technikalia
Serce: | 1.4 TSI Plug-In Hybrid - benzynowy, turbodoładowany i elektryczny |
Skrzynia biegów: | DSG - 6-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1395 cm3 |
Moc: | 218 KM (160 kW) |
Moment obrotowy: | 250 Nm przy 1550-3500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 224 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 7,8 s |
Spalanie (dane producenta): | 1,5-1,9 l/100km średnie |
Wydychanie CO2: | 34-42 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 235/40 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4862 mm |
Szeroki? | 1864 mm |
Wysoki? | 1477 mm |
Rozstaw osi: | 2841 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1752-1901 kg |
Ładowność: | 465-614 kg |
Bagażnik: | 510 l |
Średnica zawracania: | 11,1 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 106 050 PLN (1.5 TSI ACT 150 KM Active) |
Cena testowanej wersji: | 183 650 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 205 550 PLN |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 814 km |
Tagi: combi, kombi, segment D, skoda, skoda superb, skoda superb combi, skoda superb hybrid test, skoda superb hybryda test, skoda superb iv test, skoda superb iv test pl, skoda superb plug-in, skoda superb test pl, skoda-test, superb, superb 2020, superb 2020 iv, superb 2020 test pl, superb iv 2020, superb iv dane techniczne, superb iv jazda próba, superb iv opinia, superb iv pojemność bagażnika, superb iv review, superb iv test, superb iv test pl, superb plug-in hybrid, superb test pl