Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Jeep Wrangler Unlimited 4xe Rubicon – test

Amerykańska ikona motoryzacyjna? Te słowa najczęściej kojarzymy z Fordem Model T, Fordem F-150, Fordem Mustangiem, Chevroletem Corvette, Dodge’em Viperem… ale nie możemy zapomnieć o marce, która wymyśliła pojęcie „samochód terenowy”.

I tutaj Jeep Wrangler wjeżdża cały na biało, czy też – w naszym wypadku – na niebiesko. Samochód nie kryje swojego amerykańskiego pochodzenia, a do tego oddaje hołd swojemu pra-pra-pra-pradziadkowi, czyli modelowi Willys. Jazda bez drzwi? Nie ma problemu. Przejechanie przez niemal metrową rzekę? Proszę bardzo. Jest to auto, które nie boi się żadnej przeszkody.

My – oprócz jazdy terenowej – sprawdziliśmy też jak Jeep radzi sobie na drogach przeciętnego europejskiego miasta. I to jeszcze w odmianie hybrydy typu plug-in. Opowie o tym Marcin.

 



Technikalia

Serce:2.0 4xe Plug-In Hybrid - benzynowy, turbodoładowany + motor elektryczny
Skrzynia biegów:ATX 4WD - 8-stopniowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1995 cm3
Moc (systemowa):375 KM (275 kW) przy 5250 obr./min
Moment obrotowy:637 Nm przy 3000 obr./min
Prędkość maksymalna:177 km/h
Sprint 0-100km/h6,4 s
Spalanie (dane producenta):
3,5 l/100 km
średnie
Wydychanie CO279 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)wielowahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon255/75 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 7 lat; na akumulator: 8 lat lub 160 000 km

Jak duże?

Długi?4882 mm
Szeroki?1894 mm
Wysoki?1848 mm
Rozstaw osi:3008 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?2409 kg
Ładowność:500 kg
Bagażnik:533 l
Średnica zawracania:12,28 m
Pojemność baku:65 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:325 200 PLN (2.0 Turbo Sahara)
Cena testowanej wersji:383 200 PLN
Cena testowanego egzemplarza:403 400 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?840 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.