Ford oficjalnie zaprezentował nową generację swojego auta kompaktowego, które jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów na świecie.
Po serii zapowiedzi oraz informacji, które powoli wyciekały z tajnych projektów producenta w końcu jest! Oto zupełnie nowa generacja Forda Focusa. Globalny model jest dla producenta najważniejszą premierą tego roku i będzie stanowić o utrzymaniu się na pozycji jednego z liderów światowej sprzedaży. Nowy Focus ma się oprzeć modzie na crossovery, ale jednocześnie sam będzie z nimi konkurować dzięki uterenowionej odmianie.
Nowy Focus bazuje na platformie C2, która pozwoliła na zwiększenie rozstawu osi pojazdu. To, w połączeniu ze zmniejszonymi zwisami, ma zaowocować ekspansją przestrzeni we wnętrzu samochodu. Nowa platforma pozwoliła także na zwiększenie sztywności całego pojazdu o 20%. Dodatkowo, aby właściwości jezdne Focusa nadal pozostawały na wysokim poziomie, Ford zastosował elementy zawieszenia z ostatniej generacji odmiany RS. Oprócz tego producent odchudził nowy model i poprawił jego aerodynamikę, dzięki czemu średnie spalanie ma spaść według zapewnień o 10%.
Pod maską Focusa znajdą się cztery silniki w różnych konfiguracjach mocy. Bazową jednostką będzie dobrze znany i lubiany motor 1.0 EcoBoost, który będzie występować w odmianach 85, 100 i 125 konnej, drugą jednostką benzynową będzie 1.5 EcoBoost o mocach 150 lub 180 koni mechanicznych. Oba silniki będą dostępne ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach lub automatyczną, ośmiobiegowej. Motor 1.5 EcoBoost będzie dostępny z systemem odłączania cylindrów. Dla fanów silników wysokoprężnych w ofercie znajdzie się motor 1.5 oraz 2.0 – silniki będą występować w odmianach 95 i 120-konnej w mniejszym motorze oraz 150-konnej w większej jednostce.
We wnętrzu, poza wszystkimi nowymi systemami bezpieczeństwa, znajdą się także między innymi system multimedialny Sync 3 z ekranem dotykowym, sterowanie głosowe, nawigacja oraz opcjonalny system audio składający się z 10 głośników. Poza tym Ford opcjonalnie wyposaży Focusa w adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania i ponownego wprawienia w ruch pojazdu, wyświetlacz head-up, system rozpoznawania znaków drogowych oraz światła doświetlające zakręty. Z tymi ostatnimi wiąże się ciekawostka, ponieważ nie będą one bezpośrednio sprzężone jak w innych autach z układem kierowniczym, lecz nawigacją oraz systemem kontroli pasów ruchu. Samochód „widząc” w oddali zakręt lub rondo przygotuje reflektory doświetlające do tego, by w odpowiednim momencie zaświeciły się zwiększając pole widzenia kierującego. Poza tym rozwinięciu uległ system wspomagający parkowanie.
Ford Focus nowej generacji został zaprezentowany w wersji na rynek europejski. Do standardowego hatchbacka dołączy sedan, kombi oraz odmiana uterenowiona Active. Poza tą ostatnią, nowością jest także wersja wyposażenia Vignale, która będzie topową w gamie Focusa. Prezentacja odmian na rynek azjatycki oraz amerykański jest spodziewana na drugą połowę roku, tam najprawdopodobniej trafią tylko odmiany hatchback oraz sedan. Na razie Ford nie wspomina nic na temat wersji ST oraz RS, jednak ta druga do sprzedaży trafi prawdopodobnie nie prędzej niż w przyszłym roku i będzie rywalizować w jednej lidze z Mercedesem A AMG.
Tagi: 1.0 ecoboost, 1.5 ecoboost, 2019 focus, 2019 ford focus, crossover, eccoboost, focus, focus ecoboost, ford, ford focus active, ford focus kombi, ford focus sedan, hatchback, kompakt, nowy focus, nowy ford, nowy ford focus, nowy model forda, sedan